GALAK-Z
GALAK-Z est dwuwymiarową arcade'ową strzelanką (shoot 'em up), stworzoną z myślą o konsoli PlayStation 4. Gra został ujawniona po raz pierwszy podczas targów E3 w 2013 roku. Producentem tytułu jest zespół deweloperski z założonego w 2009 roku niezależnego studia 17-Bit, znanego dobrze graczom dzięki strategii Skulls of the Shogun.
Wcielamy się w pilota kosmicznego myśliwca, który w nieprzyjaznych warunkach musi zmierzyć z setkami uzbrojonych po zęby wrogów. Przy projektowaniu poziomów czy statków, które widzimy na ekranie, twórcy czerpali inspiracje z klasycznych serialów anime i sc-fi z lat 70. i 80. Podobnie sprawa ma się z bohaterami, których wybieramy na początku gry.
Podstawowy model rozgrywki nie różni się znacząco od tego jaki reprezentują tysiące innych przedstawicieli gatunku, twórcy wprowadzili jednak pewne innowacje, zmieniające sposób w jaki przebiega zabawa. Statkiem sterujemy za pomocą dwóch gałek analogowych, wyznaczając kierunek w jakim strzelamy oraz się poruszamy. Pozostałe przyciski uruchamiają dodatkowe opcje, takie jak specjalne ataki. Świat gry jest ogromną i otwartą planszą, na której znajdziemy między innymi mniejsze i większe asteroidy, posiadające własne systemy jaskiń, w których możemy się ukryć przed ostrzałem. Silnik fizyczny został skonstruowany tak, by jak najlepiej odzwierciedlał prawa panujące w kosmicznej próżni. Kolejną nowinką wartą odnotowania jest AI przeciwników. Deweloperzy użyli rozwiązań amerykańskiej firmy Cyntient AI, która specjalizuje się w programowaniu sztucznej inteligencji. Dzięki temu oponenci nie są jedynie ruchomymi celami, strzelającymi na ślepo w naszą stronę. Potrafią oni współpracować ze sobą, osaczać nas, wycofywać się i kontratakować oraz stosować inne zaawansowane strategie. Oprawa graficzna GALAK-Z jest kolorowa i komiksowa, a naszym zmaganiom towarzyszy intensywna ścieżka dźwiękowa.
GALAK-Z - komentarze (1):
Może być