Grey Goo
Grey Goo to utrzymana w klimacie science-fiction strategia czasu rzeczywistego. Opracowało ją studio Petroglyph Games, założone przez twórców cyklu Command & Conquer i mające na koncie m.in. Star Wars: Empire At War oraz Universe At War: Earth Assault.
Gra osadzona jest w odległej przyszłości, pięćset lat po tym, jak ludzkość rozpoczęła kolonizację innych systemów gwiezdnych. Akcja gry toczy się na planecie znanej jako Ekosystem Dziewięć, o kontrolę nad którą wojnę toczą trzy frakcje: ludzie, kosmiczni uchodźcy z rasy Beta oraz mordercze nanoboty znane jako Goo. Każda z grup posiada oczywiście własny zestaw unikalnych jednostek, budynków i technologii.
Celem autorów był powrót do stylu RTS-ów, jaki był popularny w połowie lat 90-tych i jednocześnie unowocześnienie go tak, aby mógł spodobać się współczesnym graczom. Oznacza to odejście od nieustannego ręcznego zarządzania każdym ruchem pojedynczych jednostek. Zamiast tego rozgrywka koncentruje się na skali makro, zwłaszcza na gromadzeniu surowców, budowie baz i dobieraniu odpowiednich armii.
Wszystko to wykonujemy za pośrednictwem prostego interfejsu, który nie wymusza zapamiętywania kilkudziesięciu skrótów klawiszowych, zaś zwycięstwo wymaga opracowania dobrego planu strategicznego, a nie błyskawicznego refleksu podczas samych bitew. Grey Goo oferuje kampanię fabularną oraz tryb multiplayer oparty o system Steamworks. Jednocześnie dostępna jest także opcja rozgrywek przez sieć lokalną.
Gra oferuje atrakcyjną trójwymiarową grafikę i ciekawy styl wizualny, przy opracowywaniu którego pomagało WETA Workshop, czyli jedno z największych studiów tworzących efekty specjalne do filmów.
Grey Goo - komentarze (2):
Prawdziwa pozadna gra strategiczne odswierzona z lat 90 z nowymi pomyslami to moze byc jedna z lepszych gier
To moze byc faktycznie fajna sprawa ale dla strategow. Ja niestety lubie akcje a nie dywagacje :)