Grim
Grim to nastawiona na sieciowe potyczki pierwszoosobowa strzelanka, której mechanika rozgrywki stanowi powrót do zwariowanego stylu zabawy, jaki dominował w tym gatunku w latach 90-tych ubiegłego wieku. Jest to debiutancki projekt niezależnego studia More Polygons i opracowała go szóstka studentów, którzy chcieli pokazać, że wciąż da się stworzyć miodnego oraz ładnego FPS-a bez wielomilionowego budżetu.
Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, na planecie P44-X. Fabuła opowiada o starciach żołnierzy Persuasive Forces z rebeliantami. W rzeczywistości jednak scenariusz jest jedynie pretekstem do sieciowych starć pomiędzy dwoma drużynami graczy. Nie znajdziecie tu żadnej tradycyjnej kampanii. Zamiast tego autorzy skoncentrowali się wyłącznie na trybie wieloosobowym. Grim to czysto zręcznościowa strzelanka, w której pojedynki toczą się w morderczym tempie przypominającym serię Quake. Ciekawym elementem jest wyposażenie postaci w umiejętność wykonywania gigantycznych skoków. Takie susy kosztują energię, która odnawia się w sposób automatyczny.
Gra oferuje trzy tryby gry. Pierwsze dwa z nich to Deatchmatch i jego drużynowa odmiana, czyli standardy znane każdemu miłośnikowi FPS-ów. Ostatni tryb to Breach i oferuje on bardziej oryginalne pomysły. W nim starcie dwóch drużyn podzielone zostało na siedem rund trwających maksymalnie po trzy minuty. W każdej z nich rebelianci próbują dotrzeć do określonego punktu na mapie. Droga do niego zablokowana jest serią zamkniętych drzwi, przez które trzeba się przebić. Proces ten nie jest natychmiastowy i drużyna obrońców może go zastopować.
Pod każdej rundzie drużyna rebeliantów otrzymuje kredyty na zakup ulepszeń, takich jak zwiększenie punktów zdrowia, czy nowe umiejętności bojowe. Do wyboru jest sporo dodatków i trzeba je dobierać na podstawie stylu gry drużyny. Ilość otrzymanej gotówki zależy od tego jak wielu graczom udało się dotrzeć do punktu docelowego.
Grim - komentarze (1):
Warto na chwilę przysiąść do tego tytułu 7/10