Ground Branch
Ground Branch to stawiający na realizm taktyczny FPS przeznaczony do rozgrywek wieloosobowych. Jest to debiutancki projektu zespołu BlackFoot Studios, w skład którego wchodzą ludzie, którzy brali udział w tworzeniu Tom Clancy's Rainbow Six, Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear oraz Tom Clancy's Ghost Recon.
Fabuła gry bazuje na prawdziwej jednostce SAD (Special Activities Division), będącej częścią CIA. Zadaniem tych oddziałów jest wykonywanie tajnych operacji, o których wiedzy mogą się wyprzeć władze Stanów Zjednoczonych. Żołnierze ci jako pierwsi lądują na wrogim terenie, na długo nim znajdą się tam jakiekolwiek inne oddziały specjalne. Jednocześnie SAD nie należy do struktur wojskowych, więc nie musi przestrzegać ograniczających je reguł. W praktyce oznacza to, że jednostka ma całkowicie wolną rękę w wyborze metod realizacji zadania.
Ground Branch przeznaczony jest jedynie do zabawy w trybie wieloosobowym i koncentruje się na starciach niewielkich oddziałów doskonale wyszkolonych żołnierzy. Nacisk położony został na realizm. Nie znajdziemy tu zatem żadnego regenerującego się zdrowia. Poważne rany są najczęściej śmiertelne lub w najlepszym przypadku mocno ograniczają możliwości ruchowe postaci. Balistyką kul oraz ich siłą przebicia rządzi silnik fizyczny, który bierze pod uwagę takie detale jak m.in. odległość, siłę i kierunek wiatru czy typ trafionego materiału. Gracze otrzymują szeroką swobodę konfiguracji swoich żołnierzy. Jednocześnie każde opancerzenie, broń czy część ekwipunku posiada własną wagę, która wpływa na mobilność postaci. Co ciekawe, uzbrojenie nie jest sztucznie zbalansowane i tym samym nierealistyczne. Jednocześnie w grze nie znajdziemy żadnego systemu rozwoju postaci. Cały ekwipunek dostępny jest od pierwszego meczu.
Ground Branch - komentarze (1):
Bardzo ciekawie się zapowiada.