H-Hour: Wold's Elite
H-Hour: Wold's Elite to przygotowana we współpracy ze współtwórcą serii SOCOM sieciowa, taktyczna gra akcji.
Twórcy gry postawili sobie za cel jak najbardziej dokładne odwzorowanie sytuacji panującej na prawdziwym polu walki. Bardzo dużą rolę odgrywa planowanie kolejnych ruchów i strategiczne myślenie, ponieważ zaledwie jeden celny strzał może pozbawić nas życia. Odpowiedni dobór ekwipunku, oraz współpraca zespołowa są kluczem do zwycięztwa. H-Hour pozwala na obserwowanie akcji zarówno z perspektywy pierwszej osoby, jak i przełączenie się na widok zza pleców. Gra zawiera bardzo rozbudowaną usługę sieciową, sprzyjającą tworzeniu społeczności.
Określana jako duchowy spadkobierca tejże serii, H-Hour czerpie z klasycznych, taktycznych strzelanin FPS, w których najważniejszym elementem rozgrywki jest maksymalny realizm. Aby wiernie odtworzyć realia prawdziwych operacji specjalnych, twórcy gry przebyli szereg szkoleń pod okiem doświadczonych żołnierzy, do których zalicza się również część pracowników studia z jego szefem, emerytowanym komandosem, na czele. W efekcie otrzymaliśmy grę, w której swobodne bieganie z bronią po polu bitwy szybko kończy się tragicznie, a jeden celny strzał może wyeliminować nas z dalszej gry. SOF Studios stanowczo odcina się od modelu współczesnych gier FPS, takich jak choćby cykl Call of Duty, w których pasek zdrowia samoczynnie się regeneruje. Realizmu H-Hour dodaje zaawansowany silnik fizyczny, symulujący balistykę pocisków.
H-Hour: World’s Elite oferuje zabawę w trybie jednoosobowym, koncentrując się jednak w szczególności na drużynowej rozgrywce multiplayer. Twórcy argumentują to faktem, iż w prawdziwym świecie nie ma miejsca dla samotnych bohaterów i tylko dzięki ścisłej współpracy zespołowej nasza misja może zakończyć się sukcesem. Komunikację z partnerami ułatwia interfejs, pozwalający zarówno na porozumiewanie się głosowe, jak i za pomocą specjalnego menu komend wizualnych. Wraz z grą otrzymujemy też specjalny zestaw narzędzi umożliwiających zarządzanie społecznością, tworzenie klanów itp. Sama rozgrywka toczy się na dedykowanych serwerach SOF Studios, oferujących dodatkowo szereg wskaźników i statystyk opisujących graczy.
Akcja gry ukazana jest z perspektywy pierwszoosobowej, choć otrzymujemy również możliwość przełączenia się w widok zza pleców, który pozwala na lepszą orientację w terenie. Przed każdą misją możemy wybrać mniejszą lub większą ilość sprzętu, cięższe lub lżejsze bronie i pancerze. Każdy z tych wyborów i kompromisów niesie ze sobą korzyści, jak np. zwiększona siła ognia, ale i wady – jak zmniejszona prędkość poruszania się, szybsze zmęczenie czy utrudnione widzenie peryferyjne.
Mocną stroną gry jest również doskonała oprawa dźwiękowa. Za warstwę muzyczną H-Hour odpowiada Penka Kouneva, mająca za sobą pracę m.in. przy takich tytułach jak Prince of Persia: The Forgotten Sands, Gears of War 3 czy Transformers: Revenge of the Fallen.
H-Hour: Wold's Elite - komentarze (0):