Hammerfight
Hammerfight jest dziełem rosyjskiego projektanta gier - Konstantina Koshutina. Gra uznana została za jedną z najciekawszych niezależnych produkcji 2009 roku, zdobywając szereg prestiżowych wyróżnień, w tym nominacje do nagród Seumas McNally Grand Prize oraz Independent Game Festival 2008.
Fabuła Hammerfight przedstawia losy jednego z ostatnich członków plemienia Gaiar, rasy zahartowanej w walkach z olbrzymimi robakami. Po tym jak jego lud zostaje zniszczony, heros trafia do niewoli, gdzie zmuszany jest do walk na arenach. Jeden z przeciwników okazuje się dawnym przyjacielem ojca głównego bohatera. Rywale łączą siły, by wspólnie doprowadzić do upadku okrutnego cesarza, który nakazał unicestwić Gaiarów.
Podstawą rozgrywki są emocjonujące pojedynki. Uczestniczą w nich niewielkie pojazdy latające, które uzbrojone zostały w młoty bojowe, topory, miecze i korbacze (czasami również w broń palną). Mechanika walki opiera się na zaawansowanym silniku fizyki. Broń przymocowana jest bezwładnie do maszyny, a siła i celność ciosu zależą od umiejętnego manewrowania (rozkołysania, przyspieszenia, zatrzymania itd.) za pomocą komputerowej myszki. W trakcie zabawy istnieje możliwość zmiany uzbrojenia lub zmodyfikowania go w oparciu o zdobywane magiczne klejnoty.
Gra oferuje kilka wariantów zabawy, w tym solo mode (kampania główna), worm mode (polowanie na robaki), arena (pojedynki gladiatorów), tribal wars mode (walka z niekończącą się ilością przeciwników), hall mode (trening) oraz hammerball (rodzaj gry w polo). Wszystkie tryby dostępne są wyłącznie dla jednego gracza.
Hammerfight odznacza się prostą, choć estetycznie wykonaną oprawę graficzną 2D. Uwagę przykuwają przede wszystkim starannie wykonane ilustracje tła, a także spora ilość efektów specjalnych (wybuchy, rozbłyski itp.) towarzyszących pojedynkom.
Hammerfight - komentarze (0):