Homesick to krótka gra przygodowa inspirowana takimi tytułami jak Myst czy Monkey Island a stworzona przez niewielkie, niezależne studio Lucky Pause i z sukcesem przeszła przez kampanie w serwisie Kickstarter w której twórcy prosili o 8 tysięcy dolarów a zdołali zebrać nieco ponad trzykrotność tej sumy. Gra oferuje niebywałe doznania i przeżycia oraz może pochwalić się znakomitą oprawą graficzną na wysokim poziomie utrzymaną w oszczędnej kolorystyce i bogatymi w detale teksturami jak i świetną budującą klimat muzyką i dźwiękami otoczenia takimi jak szum wody czy śpiew ptaków. Rozgrywka w Homesick koncentruje się na eksplorowaniu z perspektywy pierwszej osoby korytarzy i pomieszczeń opuszczonego budynku i rozwiązywaniu rozmaitych zagadek logicznych bazujących na interakcji i manipulowaniu przedmiotami w otoczeniu. Historia przedstawiona w grze rozpoczyna się od pobudki zdezorientowanego bohatera niepamiętającego kim jest i jak się znalazł w tajemniczym, opuszczonym budynku.
Nasz protagonista ma za zadanie wydostać się z budynku jak i również poznać prawdę o swojej przeszłości dzięki odnajdywanym notatką, rozwikłaniu zagadek i stawienia czoła tajemniczej mrocznej sile skrywającej się w murach budynku. Rozgrywka w Homesick zawiera cykl dobowy w związku z czym została podzielona na dwa istotne etapy a mianowicie dzień podczas którego trzeba uważać, by nad zbyt blisko nie podchodzić do okien gdyż najprawdopodobniej wygląda na to, że bohater cierpi na światłowstręt i musi unikać nasłonecznionych miejsc oraz noc podczas której protagonistę nawiedzają wizje/koszmary i należy ostrożnie poruszać się, by nie dać się złapać pełzającej po podłodze mrocznej i złowrogiej materii. Cykl dnia i nocy ma także wpływ na kolejność i przebieg wykonywanych zagadek gdyż niektóre można wykonać jedynie w nocy a pozostałe tylko i wyłącznie za dnia.
Homesick miało swoją premierę na platformie Steam 28 Maja 2015 roku i jest dostępna w angielskiej wersji językowej.
Homesick - komentarze (1):
Polecam :)