InSomnia
InSomnia to debiutancka produkcja niezależnego rosyjskiego studia MONO, należąca do gatunku RPG. Tytuł osadzony został w świecie łączącym klimaty science fiction oraz dieselpunkową stylistykę.
Akcja produkcji rozgrywa się na pokładzie gigantycznej stacji kosmicznej, będącej domem dla człekokształtnej rasy Nomanów. Kilka wieków wcześniej potomkowie mieszkańców stacji musieli porzucić rodzinną planetę, zdewastowaną globalną wojną pomiędzy Republiką Noma a Reżimem SORG, i rozpocząć poszukiwania innego świata, w którym mogliby rozpocząć życie na nowo. Fabuła gry rozpoczyna się 400 lat po tych wydarzeniach. Do tej pory spora część dryfującej stacji została opuszczona, a większość osób wciąż pozostających na pokładzie znajduje się w stanie uśpienia.
Gracze wcielają się w członków załogi, którzy przebudzili się ze snu. Ich zadaniem jest eksploracja opuszczonych sekcji stacji oraz wykonywanie przeróżnych misji (fabularnych i pobocznych), których większość w jakimś stopniu opiera się na walce z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Największe i najważniejsze lokacje są statyczne, ale mniejsze obszary gra generuje losowo. Walka toczy się w czasie rzeczywistym, więc sporo zależy od właściwej taktyki oraz odpowiedniego wykorzystania dostępnych zdolności. Na wydajność postaci wpływają też różne czynniki zewnętrzne, takie jak głód, chłód, zmęczenie, odniesione rany, niski poziom tlenu itp. Niwelowanie takich negatywnych efektów wymaga posiadania dobrego wyposażenia. W przypadku śmierci, upuszczone zostają wszystkie niesione przedmioty, a na postać nakładana jest tymczasowa kara. Dodatkowo, każdy zgon może (choć nie musi) okazać się nieodwracalny – w takim wypadku, konieczne jest rozpoczęcie przygody na nowo.
Trójwymiarowa grafika została wykonana z dbałością o szczegóły. Jednocześnie sposób przedstawienia akcji przywodzi na myśl gry RPG typu Wasteland 2 czy dwie pierwsze odsłony cyklu Fallout. Sceneria i muzyka budują mroczny, tajemniczy klimat produkcji.
InSomnia - komentarze (0):