Ironclad Tactics
Ironclad Tactics jest niekonwencjonalnym projektem studia Zachtronics Industries, znanego z takich produkcji jak SpaceChem, The Codex of Alchemical Engineering czy The Bureau of Steam Engineering. Tym razem deweloperzy postanowili połączyć zamiłowanie do inżynierii ze strategią czasu rzeczywistego, kolekcjonerską karcianką oraz wojną secesyjną.
Akcja Ironclad Tactics osadzona została w latach 60. XIX wieku. W Ameryce Północnej trwa wojna pomiędzy Unią i Konfederacją. W przeciwieństwie do faktów historycznych, twórcy gry wyposażyli obie armie w nowy rodzaj broni – potężne roboty bojowe, wykorzystujące technologiczne możliwości wieku pary. Głównymi bohaterami gry są dwaj pracownicy Biura Inżynierii Parowej (Bureau of Steam Engineering) - Maxwell Prosser i Joseph Ashdown, którzy mają okazję wpłynąć na losy konfliktu.
Kampania główna opiera się na serii potyczek, które przeplatane są fabularnymi wstawkami utrzymanymi w konwencji powieści rysunkowej. Twórcy przewidzieli możliwość zmagań jednoosobowych lub w kooperacji z drugim graczem.
Rozgrywka w Ironclad Tactics łączy elementy gry karcianej oraz strategii czasu rzeczwyistego (RTS). Do dyspozycji graczy oddano ponad 80 wzorów kart reprezentujących m.in. jednostki i zdarzenia, przy czym niektóre odblokować można dopiero na dalszych etapach zabawy. Z tej puli należy utworzyć własną talię (tzw. deck), która zapewni zwycięstwo w starciu z przeciwnikami.
Poza kampanią główną, gra oferuje również opcję rozgrywki wieloosobowej za pośrednictwem sieci LAN lub Internet. Twórcy zadbali o różnorodność plansz, na których toczą się zmagania, a także wiele wariantów zabawy, w tym chociażby Nemesis Mode (pozwala graczom wcielić się w role przeciwników z trybu fabularnego).
Ironclad Tactics - komentarze (1):
Ciekawe możliwości, model rozgrywki również 7/10