Lords of Xulima to osadzona w realiach fantasy gra RPG z turowym systemem walki, inspirowana klasyką gatunku pokroju Ultimy, Might & Magic, Wizardry czy Baldur’s Gate. Tytuł jest debiutem niezależnego hiszpańskiego studia Numantian Games. Fabuła gry opowiada prastarą legendę o dziewięciu bogach Xulnari, którzy zstąpili na Ziemię, złożoną w owym czasie z jednego kontynentu o nazwie Rodinia. Po wielu próbach, których efektem były różne niedoskonałe kreatury, bogowie w końcu stworzyli człowieka i zaludnili świat. Sami zaś oddalili się w stronę sztucznie stworzonego kontynentu, zwanego Xulimą, który z czasem wspominany był jedynie w legendach. Po długim okresie pokoju na świecie, pomiędzy potężnymi królestwami wybuchła jednak wielka wojna, która z czasem zaczęła zagrażać całemu rodzajowi ludzkiemu. Zrozpaczeni ludzie postanowili zwrócić się o pomoc do przedwiecznych bogów. Ci jednak pochłonięci byli swoją własną wojną. W grze wcielamy się w wybrańca ludzi – podróżnika o imieniu Gaulen, który wyrusza na wschód, aby przepłynąć ocean i odnaleźć tajemniczą krainę, Xulimę. Jego celem jest dotarcie do siedziby bogów i przywrócenie równowagi na świecie. Podczas podróży naszemu bohaterowi towarzyszy drużyna złożona pięciu stworzonych uprzednio postaci. Należą oni do jednej z dziewięciu klas, zarówno typowych dla gatunku (mag, kleryk, barbarzyńca, wojownik, złodziej, bard, paladyn), jak i oryginalnych (arcane soldier, divine summoner). Każdą z postaci możemy zmodyfikować pod względem wizualnym i obdarzyć wybranymi z ponad 100 dostępnych umiejętności specjalnych, co daje niemal nieskończone możliwości konfiguracji unikalnej drużyny, dopasowanej do naszych preferencji oraz indywidualnego stylu gry. Większą część rozgrywki oglądamy w klasycznej, dwuwymiarowej perspektywie izometrycznej, przypominającej m.in. legendarne Baldur’s Gate. Fabuła gry jest nieliniowa, a twórcy dają graczom pełną swobodę eksploracji kontynentu, zróżnicowanego pod względem środowiska (lasy, pustynie, góry) oraz klimatu. Na odkrycie czeka też ponad 30 mrocznych krypt i lochów. Jak w każdym rasowym RPG, w Lords of Xulima nie mogło rzecz jasna zabraknąć walki. Odbywa się ona w systemie turowym, a rozwój wydarzeń obserwujemy w perspektywie pierwszoosobowej, niczym w klasycznych odsłonach cyklu Might & Magic. Do pokonania mamy ponad 100 rodzajów wrogów oraz blisko dwudziestu bossów, a w każdej z bitew oprócz umiejętności bohaterów skorzystać możemy też z szeregu magicznych zwojów oraz boskich błogosławieństw. Lords of Xulima w umiejętny sposób łączy specyficzny klimat klasyków RPG z intuicyjnym interfejsem i nowoczesną oprawą. Gra powstała na autorskim silniku graficznym, łączącym ręcznie rysowane, dwuwymiarowe mapy i scenerie z pre-renderowanymi, trójwymiarowymi modelami i dopracowanymi animacjami postaci.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lord of Xulima: A Story of Gods and Humans - komentarze (2):
Napewno fajny klasyk nawiazujacy do poczatkow gier RPG kazdy starszy gracz pamieta ze wtedy liczyla sie fabula i dobra zabawa a nie ladnie wygladajaca trawa czy drzewo
Moim zdaniem w za stare gry nie ma co grać bo to jest jakby uwstecznianie sie a ten tytul tak wlasnie wyglada.