Mansion Lord
Mansion Lord to strategia ekonomiczna wzbogacona elementami RPG. Jest to debiutancka produkcja amerykańskiego studia Golgom Games.
Gra stanowi prawdziwy koktajl gatunkowy, który łączy elementy strategii ekonomicznej i turowego RPG, a wszystko to doprawione zostało klimatem powieści kryminalnych. Zabawę rozpoczynamy od wybudowania własnego hotelu, składając go z różnorodnych klocków odpowiadających konkretnym typom pomieszczeń. Następnie zapraszamy na kolację lokalną arystokrację. W świecie gry szlachetnie urodzeni są kompletnie zdeprawowanymi psychopatami, których ulubionym hobby jest dokonywanie morderstw. Gdy już pozbawią życia jednego z gości naszym zadaniem staje się wynajęcie detektywów, którzy spróbują odkryć tożsamość sprawców. Za każdego złapanego mordercę zostajemy sowicie wynagrodzeni, co pozwala na dalszą rozbudowę hotelu.
Każdy z tych aspektów rozgrywki oferuje sporą głębię i obszerny zestaw opcji. Autorzy przygotowali bogaty wybór pomieszczeń oraz dekoracji, od których zależy to, jakich gości zachęcimy do odwiedzin. Mordercy zostali podzieleni na wiele typów, charakteryzujących się specyficznymi upodobaniami i przy odrobinie wysiłku możemy dopasować wnętrze hotelu tak, aby przyciągało konkretne gatunki psychopatów.
Detektywi potraktowani zostali jak bohaterowie w grach RPG i każdego z nich wyposażono we własny zestaw statystyk i umiejętności. Nie zabrakło oczywiście opcji ich ulepszania za punkty doświadczenia zgromadzone w trakcie udanych śledztw. Możemy także kupować im coraz lepszy ekwipunek oraz zyskiwać ich sympatię cennymi podarunkami. Gdy detektywi odkryją winnego gra przeskakuje w tryb bitewny, który rozgrywany jest w systemie turowym na pokrytych kratką mapach. Zabawę urozmaicają wyprawy do zamieszkanych przez krwiożercze ghule ponurych piwnic pod hotelem, których układ generowany jest losowo.
Mansion Lord - komentarze (0):