Nekro
Nekro to gra akcji wzbogacona silnymi elementami strategicznymi. Jest to debiutanckie dzieło niezależnego studia darkForge, założonego przez byłych pracowników takich firm jak m.in. Blizzard Entertainment, Sony i Microsoft.
Gra toczy się w typowym świecie fantasy. Wcielamy się w nekromantę, który przed laty został zdradzony przez króla i zabity. Teraz powraca zza grobu, aby zemścić się na podłym monarsze. Kontrolowana przez nas postać jest zdecydowanie czarnym charakterem, ale ludzie z którymi musimy się zmierzyć wcale nie są lepsi. Wszystko to przedstawione zostało z dużym przymrużeniem oka i w mocno karykaturalnej stylistyce.
Akcja ukazana jest z kamery umieszczonej wysoko nad głową nekromanty, a poziomy generowane są losowo, dzięki czemu nigdy nie spotkamy dwóch takich samych map. Nasza postać w walce posługuje się głównie przyzwanymi z innych wymiarów potworami. Specjalne czary pozwalają także przeobrażać ciała poległych w plugawe monstra. Nekro jest przede wszystkim grą akcji, dlatego nie mamy bezpośredniej kontroli nad przyzwanymi potworami. Zamiast tego każda jednostka posiada własny schemat postępowania. Dlatego chcąc zrealizować konkretny cel musimy wybierać przywoływane istoty nie tylko na podstawie ich siły w walce, ale również tego jak zachowują się na polu bitwy. W krytycznych sytuacjach nekromanta może na krótki czas przeobrazić się w potężnego demona i samemu włączyć się do walki.
Moce magiczne nekromanty napędzane są krwią śmiertelników. Z tego powodu regularnie musimy zamieniać wioski w stertę zwęglonego drewna i wyrzynać wszystkich mieszkańców. Napotkani przez nas ludzie sami są przeżarci złem, więc stawiają zaciekły opór i nie cofną się przed niczym, aby powstrzymać nekromantę. Świat gry ma postać dużej mapy całej krainy. Wieża nekromanty i zamek króla znajdują się na jej przeciwległych jej końcach, a oddziela je szereg stref zamieszkałych przez wiernych poddanych monarchy. Naszym zadaniem jest przejęcie kontroli nad każdym z rejonów i tym samym utorowanie sobie drogi do zemsty. Analogiczny cel ma również król. Zabawa kończy się wraz ze zniszczeniem zamku lub wieży.
Wnętrze wszystkich stref jest w pełni dynamiczne. Pozostawione sobie jednostki wrogów rozpoczną budowę wiosek, które umożliwiają ludziom szkolenie potężniejszych wojowników, a ostatecznie przyzwanie wyjątkowo trudnych do ubicia Krzyżowców. Pojawiają się również frakcje neutralne, takie jak np. wilkołaki. Ta dynamika świata gry rozciąga się także na główną mapę i nieraz zdarzy się, że zajęte przez nas rejony zostaną odbite przez siły monarchy. Rozgrywkę wzbogaca system wymyślania nowych zaklęć i ekwipunku, który wymaga gromadzenia odpowiednich składników potrzebnych do badań. Ponadto wraz z postępami w zabawie uzyskujemy dostęp do opcji rozwijania wieży nekromanty.
Nekro - komentarze (0):