Overgrowth
Overgrowth jest oryginalną trzecioosobową grą akcji, stworzoną przez niezależne amerykańskie studio Wolfire Games, powstałe z inicjatywy Davida Rosena – wielokrotnie nagradzanego w konkursie uDevGames w kategorii najlepszego programisty gier na Mac OS X. Zarówno pod względem fabularnym, jak i technologicznym tytuł stanowi rozwinięcie pierwszej, amatorskiej produkcji studia, Lugaru, która ukazała się w 2005 roku na komputery PC i Mac.
Fabuła gry osadzona jest w średniowiecznym, dystopijnym świecie, opanowanym przez anarchię i bezprawie. Uniwersum to zamieszkiwane jest przez nietypowych, antropomorficznych wojowników, takich jak króliki, wilki, psy, koty i szczury. Akcja rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach znanych z Lugaru. Główny bohater, Turner, po zabiciu złego i skorumpowanego króla obwołany zostaje nowym władcą krainy. Odmawia jednak zajęcia miejsca na tronie, wyruszając w dalszą podróż z misją naprawiania świata.
Podczas eksploracji nasz protoplasta będzie musiał stawić czoła rozmaitym przeciwnikom, wykorzystując specjalnie zaprojektowany i oryginalny system walki. Opiera się on na ostrożnych atakach, przewrotach i wysokiej mobilności postaci. Turner może wykorzystywać szeroki asortyment dostępnej w grze broni białej, posiada również zdolność odbijania ciosów, dzięki czemu niemal każdy atak jest w stanie obrócić przeciwko napastnikowi. Ważnym elementem gry jest umiejętność wykorzystania otoczenia. Bohater może np. użyć do obrony urwaną z drzewa gałąź, bądź przejść przez rzekę w celu zgubienia tropiących go wilków.
Gra została zapowiedziana we wrześniu 2008 roku, zaś jej stosunkowo długi cykl produkcyjny twórcy wykorzystali głównie na ulepszanie autorskiego silnika o nazwie Phoenix Engine. Charakteryzuje się on dopracowaną animacją opartą na fizyce. Dzięki temu przejścia pomiędzy biegiem, skokami czy przewrotami są wyjątkowo płynne, zaś animacje zależą od okoliczności, ukształtowania terenu, nastroju, a nawet osobowości bohatera. Na środowisko gry ma wpływ również pogoda (np. pod wpływem światła słonecznego drzewa rosną znacznie szybciej).
W oprawie graficznej wykorzystano tekstury w rozdzielczości 2048x2048 i realistyczne, dynamicznie zmieniające się oświetlenie. Autorem ścieżki dźwiękowej do gry jest fiński kompozytor Mikko Tarmia, odpowiedzialny m.in. za muzykę do serii Amnesia i Penumbra. Gra posiada pełne wsparcie dla modów, dzięki czemu może być rozbudowywana i współtworzona przez samych graczy. Prócz tradycyjnej kampanii fabularnej, przewidziano również możliwość zabawy w sieci np. przeznaczony dla dwóch graczy tryb versus.
Overgrowth - komentarze (1):
Na pewno będzie to inne i świeże spojrzenie na akcyjniaki.