"Raymanie! Nasz świat został zniszczony... Piraci sprawili, że stał się on niebezpieczny i straszny. Szybko tracimy siły, Raymanie... Rayman, odzyskaj swoje moce o ocal nas, zanim będzie za późno..." ~ cytat z tyłu pudełka. "Rayman Revolution" to remake gry "Rayman 2: The Great Escape" wydanej przez Ubisoft Studios, która wyszła tylko na PS2. Wyszła ona 22 grudnia 2000. Gra posiada wiele zmian i ulepszeń, które zmieniają rozgrywkę. Będę porównywał "Revolution" z wersją na PC z tego powodu, że tylko "Rayman 2" na PC zostało jeszcze przeze mnie ograne. Zacznijmy od tego, że bohater nie może już atakować z częstotliwością karabinu, a atakuje tylko jedną ręką i raz na jakiś czas (czyli wolno atakujemy). Większość lumsów pozostało bez zmian (zlikwidowano tylko niebieski i zastąpiono go otworami z których wylatują bąbelki z tlenem) ale nie jestem pewien co do zyskiwania informacji o świecie Raymana za każde 50 żółtych lumsów (nie udało mi się tego znaleźć). Teraz jednak żółte lumsy mają większe znaczenie ponieważ za nie wykupujemy sobie ulepszenia od teensiensów (jednych z przyjaciół Raymana). Dzięki tym ulepszeniom można sprawić, że pociski będą się odbijać; naładowane pociski po zderzeniu z dowolnym obiektem, wrogiem itd. wybuchać, albo będziemy mogli używać do atakowania obu dłoni (widocznie arcytrudna umiejętność, że trzeba za to płacić). Skoro znaczenie żółtych lumsów się zmieniło to może też zaszły jakieś zmiany co do klatek? Jak najbardziej, teraz niszcząc klatkę naprawdę kogoś uwalniamy i są to Przyjazne Duszki. Już nie przedłuża man się pasek żywotności co każde 10 zniszczonych klitek, ale odblokowują się mini-gry u naszej przyjaciółki wróżki Ly. Dopiero przejście jej mini-gierek i zebranie wszystkich znajdujących się tam lumsów wydłuża nam życie. Mini-gry nie znajdują się wyłącznie u Ly ponieważ za te same lumsy, za które kupujemy ulepszenia można również kupić mini-gry z udziałem dzieci Globoxa (np. piłkę nożną). Póki co wiemy, że zmienili coś z żółtymi lumsami i klatkami, czy to wszystko? Odpowiedź brzmi nie. Największą zmianę można znaleźć w poziomach. Występuje inne rozmieszczenie Robo-piratów (zazwyczaj są w miejscach gdzie na PC ich nie było, a także są w większej ilości). Ale samo rozmieszczenie to nie wszystko, np. na "Czarodziejskiej Polanie" gdzie w okolicy pierwszego Robo-pirata znajdowała się łatwa do wykrycia tajna ścieżka została zmieniona i nie dość, że trudniej teraz ją zauważyć to jeszcze potrzebna jest umiejętność Globoxa, którą zdobędzie się dużo później, żeby przedostać się dalej do lumsów. Więc jak widać zmieniła się konstrukcja poziomów ale poszli twórcy przy tym remake-u jeszcze dalej. Nie używamy już portali, z lokalizacji "Portal" w wersji na PC, do przechodzenia pomiędzy poziomami, lecz zostały one połączone innymi planszami. Jest to teraz spójny świat po którym można podróżować i daje pewną dozę wolności (w nich także znajdują się żółte lumsy do zebrania). Można zwiedzić okolice domu Globoxa i popatrzeć jak jego dzieci haratają w gałę, albo zobaczyć dom Ly. Dodali także przedmiot magnes, normalnie nie istniejący na PC, który nakierowuje nas do najbliższego żółtego lumsa (więc szukanie tego ostatniego w planszy nie jest już taką katorgą). Jeszcze na koniec dodam, że w menu teraz można, poza wybrać także język w jakim chcemy grać. Jest 5 języków do wybrania dla tekstu, oraz 4 języki dla dialogów, którymi są angielski, francuski, niemiecki i... raymanski! Przy językach nam znanych jest także lektor (np. we wprowadzeniu), a przy raymanskim są te same pomrukiwania/odgłosy (lub jak w przypadku wprowadzenia gołe teksty) jak na PC. Polecam tym co grali w "Raymana 2" na innej platformie do ogrania również tej i wyszukiwania różnic.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Rayman Revolution - komentarze (0):