Receiver
Receiver jest dziełem niezależnego studia Wolfire Games, złożonego przez braci Davida i Jeffrey'a Rosenów. Gra powstała jako efekt 7-dniowego eksperymentu, poświęconego m.in. symulacji obsługi broni palnej oraz losowo generowanym lokacjom.
Fabuła Receiver została jedynie luźno zarysowana. Akcja toczy się we wnętrzu budynku, w którym rozmieszczono automatycznie wieżyczki strażnicze oraz wartowników w postaci uzbrojonych robotów. Gracz wciela się w rolę bohatera, który wyposażony jedynie w broń krótką (pistolet) i taśmę magnetofonową musi rozwikłać zagadkę miejsca, w którym się znalazł.
Rozgrywka zdecydowanie wyróżnia się na tle klasycznych FPS-ów. Ambicją ekipy deweloperskiej Wolfire Games było stworzenie możliwie najbardziej realistycznej symulacji posługiwania się bronią palnę. Zabawa nie ogranicza się więc do wycelowania i naciśnięcia na spust. Gracz musi m.in. pamiętać o odciągnięciu bezpiecznika, przeładowaniu pistoletu półautomatycznego po każdej zmianie magazynka, a nawet dokładaniu nabojów.
W parze z realizmem symulacji idzie trudność rozgrywki. W całym budynku znajdują się pułapki i zagrożenia. Śmierć bohatera jest jednak ostateczna, co przy losowo generowanej mapie pomieszczeń stawia przed graczem spore wyzwanie.
Oprawa wizualna Receiver cechuje się prostotą formy. Modele obiektów pojawiających się w grze składają się z relatywnie niewielkiej ilości polygonów. Uwagę przykuwa natomiast intensywna, wyraźnie kontrastująca kolorystyka.
Tryb gry: single player
Pentium 4 2.0 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 150 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8
Receiver - komentarze (0):