Renegade-X
Renegade-X to sieciowa strzelanka pierwszoosobowa, która czerpie garściami z uniwersum Command & Conquer. Produkcja została przygotowana przez studio Totem Arts, złożone z fanów wspomnianej serii. Amatorzy postawili przed sobą ambitne zadanie: stworzyć duchowego następcę Command & Conquer: Renegade. Pierwowzór z 2002 roku pokazał świat znany z wielu strategii czasu rzeczywistego od innej strony – w grze wcielaliśmy się w jednego z żołnierzy.
W Renegade-X stajemy po stronie jednej z dwóch charakterystycznych frakcji - Global Defense Initiative (GDI) lub Brotherhood of Nod. Pierwsza z nich jest wojskową organizacją walczącą z terroryzmem. Druga reprezentuje zgoła odmienne podejście – to tajemniczy kult paramilitarny o globalnym zasięgu. Każda z grup dysponuje innymi budynkami, jednostkami wojskowymi oraz taktykami, dzięki czemu rozgrywka jest zróżnicowana.
Renegade-X odróżnia się od innych strzelanek sieciowych z wielu powodów. Przede wszystkim, produkcja stara się łączyć cechy dynamicznej gry akcji z elementami strategii czasu rzeczywistego. Pola bitew są więc bardzo rozległe, a każda z drużyn dysponuje przeróżnymi środkami – od wielu broni, aż po pojazdy wszelkiej maści. To sprawia, że każda z potyczek zamienia się w prawdziwą wojnę, rozgrywaną na wielu frontach jednocześnie.
Produkcja rozpoczęła żywot jako modyfikacja do gry Unreal Tournament 3 i początkowo wymagała posiadania jej do działania. Później autorzy przeszli na Unreal Development Kit, dzięki czemu Renegade-X stał się samodzielną grą. Na potrzeby projektu przygotowano krótką kampanię solową (Operation Black Dawn). Technologia firmy Epic Games i ogrom pracy włożony przez studio Totem Arts zaowocowały ładną oprawą graficzną tytułu.
Renegade-X - komentarze (1):
Nigdy nie grałem w Command & Conquer, ale przyglądając się jej i widząc Renegade X, dostrzegam, że gra naprawdę bardzo mocno przypomina tę serię i może do tego produktu się przekonam.