Risk of Rain jest debiutanckim dziełem niezależnego studia Hopoo Games, założonego przez dwóch studentów Uniwersytetu Stanowego w Waszyngtonie - Paula Morse'a i Duncana Drummonda. Pomysł na grę narodził się w trakcie burzy mózgów, a prace nad projektem pochłonęły przeszło 5 miesięcy. Wzorem klasycznych platformówek, gra praktycznie nie posiada fabuły. Akcja toczy się na odległej, pełnej niebezpieczeństw planecie. Gracze kierują poczynaniami postaci, które próbują przeżyć w tym niegościnnym miejscu i przejść przez kolejne obfitujące w spotkania z przeciwnikami lokacje. Rozgrywka łączy elementy platformowej gry akcji oraz cRPG z rodzaju roguelike. Sednem zabawy jest przeskakiwanie pomiędzy platformami, unikanie pułapek oraz walka z licznymi przeciwnikami, którzy pojawiają się w losowych miejscach na planszach. Do dyspozycji graczy twórcy oddali 10 postaci (większość z nich trzeba wcześniej odblokować), przy czym każda posiada unikalne umiejętności. Wrogów eksterminować można z użyciem ponad 100 rodzajów broni. Risk of Rain wyróżnia się wysokim poziomem trudności, który dodatkowo wzrasta wraz z upływem czasu i postępami w grze. Bohater kontrolowany przez gracza ma zaledwie jedno życie, a jego utrata automatycznie kończy rozgrywkę. Od strony wizualnej Risk of Rain przypomina produkcje z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Twórcy zdecydowali się na skromną, dwuwymiarową oprawę wizualną z mocno ograniczona paletą barw oraz wyraźnie zaznaczonym efektem pikselizacji. Ścieżkę dźwiękową na potrzeby gry skomponował Chris Christodoulou.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Risk of Rain - komentarze (0):