ROAM
ROAM to ambitny projekt Ryana Sharra (Age of Empires Online) i Zacha Barsona, łączący grę akcji, strategię czasu rzeczywistego (RTS) oraz cRPG z niezwykle popularnym tematem inwazji zombie. Produkcję wsparli użytkownicy platformy finansowania społecznościowego Kickstarter.
Akcja gry osadzona została w świecie opanowanym przez zombie. Gracz kieruje poczynaniami jednego z nielicznych pozostałych przy życiu ludzi, a jego zadaniem jest przetrwać w skrajnie nieprzyjaznym środowisku.
Zabawa składa się z trzech zasadniczych komponentów. Pierwszym jest przemierzanie rozległych, losowo generowanych lokacji w poszukiwaniu zasobów – jedzenia, wody, broni i amunicji, narzędzi oraz materiałów budowlanych. Eksploracja terenu pozwala również natknąć się na innych ocalałych. Mogą oni przyłączyć się do grupy jako sprzymierzeńcy lub przeciwnie, stanowić zagrożenie równie niebezpieczne jak zombie.
Warunkiem przetrwania jest zbudowanie bezpiecznego schronienia. Dobrze zaprojektowana baza zapewnia skuteczną ochronę przed nieproszonymi gośćmi. Do jej zbudowania niezbędne są jednak odpowiednie materiały, te z kolei często zdobyć można jedynie dzięki pomysłowemu demontażowi elementów otoczenia.
Trzeci kluczowy aspekt gry to walka z zombie. Żywe trupy w ROAM dzielą się na kilka rodzajów o zróżnicowanych cechach, co z kolei wymaga stosowania odmiennej taktyki (zwłaszcza w trakcie konfrontacji z bossami). Podczas dynamicznych starć bohaterowie mogą korzystać nie tylko z broni palnej, która wymaga amunicji, ale także przeznaczonej do walki wręcz. Istnieje również możliwość wprowadzania modyfikacji w uzbrojeniu i elementach wyposażenia.
Gra pozwala na rozgrywkę solową, jednak rozgrywka zaprojektowana została głównie z myślą o trybie kooperacji. We wspólnej zabawie za pośrednictwem sieci Internet może uczestniczyć maksymalnie czterech graczy.
ROAM odznacza się atrakcyjną, jak na produkcję niezależną, oprawą audiowizualną, w czym duża zasługa popularnego silnika Unity 3D. Deweloperzy zdecydowali się również na zastosowanie technologii cel-shading, co pozwoliło nadać trójwymiarowej grafice komiksowego szlifu.
ROAM - komentarze (0):