Routine
Routine to przygodowa gra akcji z gatunku survival-horrorów, przypominająca chwilami tytuły z serii Amnesia lub Dead Space. Została stworzona jako debiutancki projekt niezależnego, trzyosobowego studia Lunar Software z Anglii. Przy produkcji pracował także Mick Gordon, współtwórca efektów dźwiękowych i muzyki do takich gier jak Crysis 3, Dead Space 3 czy seria Need for Speed.
Osią fabuły tytułu jest konieczność wyjaśnienia przyczyn zaginięcia członków załogi Księżycowej Stacji Badawczej. W tym celu przemierzamy klaustrofobiczne, mroczne korytarze i pomieszczenia księżycowego osiedla, odkrywając jego tajemnice. Twórcy postawili przede wszystkim na aspekt przetrwania i grozy, przez co ograniczyli do minimum elementy interfejsu i wyposażenia. Innymi słowy, nie uświadczymy tu apteczek, a śmierć naszej postaci jest permanentna. Głównym przedmiotem, z jakiego korzystamy, jest CAT – Cosmonaut Assistance Tool, czyli narzędzie naprawcze przypominające pistolet. Gra umożliwia nam jego modyfikowanie dzięki znajdowanym w bazie dyskietkom, a w niektórych przypadkach wykorzystanie go jako broni.
Co ciekawe, podczas przemierzania bazy niektóre jej elementy są generowane losowo. Wśród nich znajdują się na przykład czyhające na nas niebezpieczeństwa czy też rozmieszczenie postaci sterowanych przez sztuczną inteligencję. Dzięki takiemu zabiegowi gra nigdy nie jest taka sama.
Z punktu widzenia oprawy audiowizualnej, Routine czerpie inspirację z filmów science-fiction z lat osiemdziesiątych XX wieku. Wiele elementów bazy przypomina scenerie z filmów o Obcym lub Odyseję kosmiczną. Grafikę stworzono z wykorzystaniem silnika Unreal Engine 3. Dźwięk i muzyka stoją na wysokim poziomie, znakomicie współtworząc atmosferę grozy i horroru, jaka wyróżnia tytuł Lunar Software.
Routine - komentarze (0):