Sins of a Dark Age
Sins of a Dark Age to nastawiona na to rozgrywki sieciowe strategia fantasy, stanowiąca połączenie gatunków RTS oraz MOBA. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami. Grę wyprodukowało studio Ironclad Games, które wcześniej stworzyło wysoko oceniany cykl Sins of a Solar Empire.
Gra koncentruje się na potyczkach wieloosbowych i nie oferuje tradycyjnej kampanii fabularnej. Podstawowy tryb rozgrywki polega na bitwach dwóch pięcioosobowych drużyn. W każdej z nich czterech graczy obejmuje kontrolę nad pojedynczymi potężnymi bohaterami, tak jak w modzie Defense of the Ancients lub jego naśladowcach. Natomiast piąty członek zespołu wciela się w postać dowódcy. Dla niego rozgrywka przypomina typowego RTS-a. Jego zdaniem jest wydobycie surowców, gromadzenie złota i stawianie budynków. On również szkoli nowe jednostki i wydaje im rozkazy. Te oddziały pełnią tę samą rolę, co creepy w grach MOBA.
Sins of a Dark Age oferuje do wyboru wiele rodzajów postaci, zarówno w ramach bohaterów, jak i dowódców. Różnią się one wszystkie statystykami i umiejętnościami specjalnymi. Przykładowo, dowódca nazwany Dragon Lord, po uzbieraniu odpowiedniej liczby punktów mocy może uleczyć sojusznicze jednostki lub na krótki czas przyzwać na pole bitewne potężnego smoka. Natomiast dowódca znany jako Kupiec (ang. Merchant) w razie potrzeby błyskawicznie napełni złotem sakiewki pozostałych członków drużyny lub zwiększy tempo wydobycia surowców. Sami bohaterowie odróżniają się od siebie głównie typem ataków, prędkością poruszania, mocami specjalnymi, siłą ciosów i wytrzymałością na obrażenia.
Zadaniem dowódcy jest również wydawanie poleceń pozostałym graczom. Odbywa się za pomocą prostego interfejsu, który umożliwia wskazanie na mapie miejsc do zaatakowania, punktów wymagających obrony lub terenów, gdzie warto posłać zwiad. Oczywiście, kontrolujące bohaterów osoby nie będą zmuszane do posłuszeństwa. Sins of a Dark Age duży nacisk kładzie jednak na grę zespołową, więc ciągłe ignorowanie rozkazów dowódcy sprawi, że nasza grupa będzie w gorszej sytuacji niż lepiej zgrani rywale. Współpracę w drużynie ułatwia fakt, że zdobywane przez każdego gracza złoto jest automatycznie dzielone pomiędzy jego własną sakiewkę, a skarbiec dowódcy. System ten działa też w drugą stronę.
Poza sieciową rywalizacją dostępny jest również tryb kooperacyjny, w którym gracze łączą siły przeciwko komputerowi. Zrealizowane to zostało w formie czystego pojedynku z botami lub konkretnych fabularnych scenariuszy, np. obrony zamku, gdzie poza odpieraniem ataku konieczne jest również szukanie surowców na naprawę murów i ulepszanie machin wojennych.
Sins of a Dark Age - komentarze (0):