SOL: Exodus
SOL: Exodus to kosmiczna gra akcji wzbogacona elementami symulacyjnymi. Jest to dzieło niezależnego zespołu Seamless Entertainment, w skład którego wchodzi m.in. wieloletni pracownik studia Firaxis Dan Magaha oraz główny projektant pierwszego Saints Row - Chris Stockman.
Akcja gry osadzona jest w przyszłości, w czasach gdy rasa ludzka zdołała skolonizować cały układ słoneczny. Niestety naukowcy odkrywają, że cały ten układ planetarny w ciągu kilku dekad czeka zagłada. Rozpoczyna się wyścig z czasem, w którym stawką jest przetrwanie naszej rasy. Nie wszyscy jednak chcą, aby nam się powiodło. Coraz większą popularność zaczyna zdobywać kult uważający, że gatunek ludzki powinien wyginąć. Konflikt między tą radykalną frakcją a resztą społeczeństwa szybko przeradza się w otwartą wojnę.
SOL: Exodus to kosmiczna strzelanka wzbogacona elementami symulacyjnymi. Celem autorów było odtworzenie stylu zabawy, jaki oferowały serie takie jak Wing Commander, Freespace czy X-Wing/Tie-Fighter. W grze zasiadamy ze sterami nowoczesnego i solidnie uzbrojonego myśliwca gwiezdnego. Zabawa polega głównie na toczeniu starć z innymi statkami, zarówno niewielkimi myśliwcami, jak i olbrzymimi krążownikami. Nie ma tutaj żadnego wątku ekonomicznego, czy otwartego świata. Zamiast tego liczy się jedynie wypełnianie misji o charakterze militarnym. Co ciekawe wszystkie bitwy rozgrywają się wewnątrz naszego układu słonecznego. Skala potyczek jest bardzo duża i znacznie przewyższa to, co do tej pory oferowały produkcje tego typu.
Gra powstała w oparciu o technologię Unreal Engine 3. Jej zastosowanie umożliwiło twórcom stworzenie pięknego i pełnego detali wirtualnego kosmosu. Ponadto, wydajność tego silnika pozwoliła na dostarczenie nam olbrzymich bitew gwiezdnych.
SOL: Exodus - komentarze (0):