Sportsfriends
Sportsfriends jest zestawem oryginalnych gier zręcznościowych, które stworzono z myślą o lokalnych rozgrywkach wieloosobowych. Każdy z czterech tytułów w kompilacji stworzyła jedna osoba – Douglas Wilson, Ramiro Corbetta, Bennett Foddy oraz Noah Sasso. Twórcy są ambitnymi niezależnymi deweloperami, którzy źródła finansowania Sportsfriends poszukiwali z powodzeniem w serwisie Kickstarter.
Kompilacja zawiera cztery tytuły inspirowane różnymi dyscyplinami sportowymi. Mogą one pochwalić się wyjątkowo prostymi zasadami oraz oprawą, inspirowaną konsolą Atari 2300, a także tym, że są przeznaczone jedynie do lokalnych rozgrywek multiplayer. Twórcy pracowali nad grami z myślą o spotkaniach przyjaciół czy rodziny lub zabawie w miejscach publicznych.
Sportsfriends składa się z następujących gier:
BaraBariBall, stworze przez Noah Sasso, jest kolorowym i dwuwymiarowym połączeniem bijatyki oraz siatkówki, przeznaczonym dla dwóch lub czterech graczy. Plansza podzielona jest na dwie części, a gracze starają się wrzucić piłkę do wody po stronie przeciwnika.
Przygotowana przez Ramiro Corbetta, Hokra jest minimalistyczną grą przeznaczoną dla dwóch dwuosobowych drużyn. Gracze przedstawieni są w formie prostych kwadratów poruszających się po białej planszy. Drużyny starają się przejąć piłkę i wrzucić ją w pole punktowe przeciwnika, znajdujące się w rogach ekranu.
Dzieło Bennetta Foddy'ego, Super Pole Riders to dwuwymiarowa zręcznościówka dla dwóch osób. Każdy z uczestników zabawy dysponuje tyczką, za pomocą której może wzbijać się w powietrze. Przez całą planszę, na pewnej wysokości przeciągnięto sznurek, na którym zawieszono piłkę. Naszym zadaniem jest przesunięcie jej na stronę oponenta.
Joust przygotowany przez Johana Sebastiana to najoryginalniejsza produkcja z całego zestawu. W całości opiera się na wykorzystaniu kontrolera PlayStation Move, a do tej zabawy towarzyskiej nie potrzebujemy monitora lub ekranu telewizyjnego. Rozgrywka przeznaczona jest dla 2-7 osób. Każdy z uczestników gry trzyma własny kontroler. Musimy sprowokować przeciwników lub sprawić, by go przechylili. Czułość Move zależna jest od tempa odtwarzanej muzyki. Gdy jest wolne musimy uważać na najmniejszy ruch, gdy przyśpiesza możemy przejść do ofensywy.
Sportsfriends - komentarze (0):