The Fall
The Fall to debiutancka produkcja niezależnego studia Over the Moon Games założonego przez weterana branży – Johna Warrena. Inspiracją dla dewelopera stała się twórczość literacka Isaaca Asimova oraz takie gry, jak Monkey Island czy Super Metroid.
Akcja The Fall toczy się na odległej planecie. Głównym bohaterem gry jest wbudowana w futurystyczny skafander wojskowy sztuczna inteligencja ARID. Kiedy pilot zostaje ranny i traci przytomność program przejmuje kontrolę nad kombinezonem i ma za zadanie uratować życie człowieka.
Rozgrywka koncentruje się na takich aspektach jak eksploracja otoczenia, walka z przeciwnikami oraz rozwiązywanie zadań logicznych. Gracz może korzystać z wielu znajdowanych przedmiotów, by rozwiązać łamigłówki.
Jednym z charakterystycznych elementów gry jest konieczność stosowania się do zaprogramowanych w pamięci ARID reguł. Nie wszystkie jednak są jednoznaczne i wzajemnie spójne. Gracz bywa więc zmuszany do wykorzystywania wewnętrznych sprzeczności w sztucznej inteligencji, by móc podjąć działania motywowane wyższym celem – ratowaniem człowieka.
Warstwa wizualna The Fall wyróżnia się klimatyczną, dwuwymiarową grafiką. Świat gry w większości tonie w ciemnościach, stąd chociażby konieczność posługiwania się latarką. Od strony technicznej dzieło studia Over the Moon Games bazuje na możliwościach popularnego silnika Unity.
The Fall - komentarze (0):