Tink
Tink to ambitny projekt niezależnego studia Mimimi Productions, znanego z takich produkcji jak Grounded i daWindci. Gra zyskała spore uznanie już na etapie dewelopingu. Podczas konferencji Game Connection Europe 2011 uhonorowano ją nagrodą „Best Project 2012”. Produkcja współfinansowana była przez użytkowników platformy crowd-fundingowej Gambitious.
Akcja gry osadzona została w świecie wyobraźni - Tinkerworld, którego mieszkańcy posługując się prostymi materiałami (papier, klej i farby), potrafią dowolnie kształtować swoje otoczenie tworząc miasta, lasy czy góry. Niestety wzajemne kłótnie i niesnaski przywołały jednak biel usuwającą kolory i niszczącą życie w fantastycznych krainach.
Główny bohater gry, którego poczynaniami kieruje gracz, to młody chłopak imieniem Tink. Potrafi on wykorzystać moc kolorów, by przeciwstawić się bieli i uratować mieszkańców Tinkerworld. Heros przemierza więc krainy wyobraźni, przywracając w nich życie i barwy.
Rozgrywka w Tink łączy element gry akcji i przygodówki. Wśród źródeł inspiracji twórcy wskazują m.in. na serię Assassin's Creed, na której wzorowano sposób poruszania się bohatera (jump & run). System walki w grze pozbawiony został elementów przemocy, a pokonanie przeciwników wymaga wywołania w nich właściwych emocji.
Gra wyróżnia się niekonwencjonalną stylizacją oprawy wizualnej. Świat Tinkerworld pełen jest dziwacznych kształtów i jaskrawych kolorów. Modele postaci i obiektów wyglądają jak stworzone z plasteliny, kartonu oraz bibuły.
Tink - komentarze (2):
polecam :)
Zapowiada się ciekawa gra, ale czekam na pierwsze zdjęcia i filmiki z gier.