Total War: Arena to poboczna odsłona marki Total War, która w przeciwieństwie do klasyków tworzonych przez Creative Assembly nastawiona została na starcia wieloosobowe 10 na 10 graczy.
Koncepcja Total War: Arena
Pierwsze zapowiedzi prezentowały nam wizje sporej gry łączącej w sobie elementy powiązane z gatunkiem strategii oraz MOBA, co mogło intrygować i tak też jest w praktyce. Rozgrywka dzieli nas na dwa zespoły startujące ze swoich baz po trzech głównych ścieżkach, dzięki którym będziemy mieli okazję do zmierzenia się z przeciwnikami. Celem jest dla nas eksterminacja wrogich wojsk lub zdobycie bazy wroga.
Rozgrywka, Frakcje
Do dyspozycji na start otrzymaliśmy cztery główne frakcje Rzymianie, Grecy, Kartagina oraz Barbarzyńcy, których liderzy zagwarantują nam nie tylko cenne dodatki w postaci specjalnych umiejętności aktywnych oraz pasywnych, które mają dostarczyć nam nie tylko odpowiedni zasób strategiczny, ale także pozwoli nam nie raz i nie dwa zaskoczyć niczego nie spodziewającego się przeciwnika na froncie.
Oprawa wizualna
Pod względem graficznym widać, że poniesione zostały odpowiednie ustępstwa z racji zmagań aż dwudziestu graczy, którzy cały czas podejmują różnego typu działania oraz aktywne ruchy na sporej i bardzo ładnie zaprojektowanej mapie. Creative Assembly podjęło sporo pracy historycznej, dzięki czemu dostępne miejsca zostały wykonane z odpowiednim pietyzmem oraz możliwościami umieszczenia wielu szczegółów.
Total War: Arena - komentarze (2):
Niestety ten gatunek nigdy jakoś nie interesował. Może czas to zmienić.
Mimo ze nie gram w tego typu gry to duzo wiecej lepszych widzialem.