Tower of Guns
Tower of Guns to pierwsza gra w dorobku niezależnego studia Terrible Posture Games, którego założycielem jest Joe Mirabello związany wcześniej z ekipą 38 Studios, twórcami Kingdoms of Amalur: Reckoning. Produkcja stanowi próbę połączenia pierwszoosobowej strzelaniny (FPS) w stylu Doom 2 z grą z gatunku roguelike jak FTL.
Akcja Tower of Guns toczy się w rozległych korytarzach tytułowej wieży. Gracz wciela się w rolę śmiałka, który próbuje przedrzeć się przez pełne przeciwników i śmiertelnie niebezpiecznych pułapek poziomy.
Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o 1-2 godzinnej zabawie, a jej podstawę stanowią dynamiczne sekwencje strzeleckie ukazane z perspektywy pierwszej osoby. Wykorzystując spory arsenał broni, gracz musi stawić czoła licznym przeciwnikom, unikając jednocześnie wrogiego ognia oraz pułapek. Jedną z cech wyróżniających Tower of Guns jest losowość generowanych lokacji, napotykanych wrogów - w tym również bossów plansz - i power-upów, co sprawia, że nawet wielokrotnie pokonywane poziomy nigdy nie wyglądają tak samo.
Jednym z atutów gry jest również rozbudowana mechanika modyfikacji uzbrojenia. Praktycznie każdy rodzaj broni można dowolnie udoskonalać w oparciu o elementy oferowane w wewnętrznym sklepiku lub power-upy. Znajduje to swoje przełożenie również na skuteczność poszczególnych taktyk walki.
Na tle konkurencyjnych, niezależnych produkcji Tower of Guns wyróżnia się estetycznie wykonaną oprawą wizualną. Trójwymiarowa grafika w grze generowana jest z wykorzystaniem technologii cel-shading.
Tower of Guns - komentarze (1):
Przepowiadam syf, O ile oldschoolowe cRPG mają jak najbardziej rację bytu, to po FPS'ach oczekuje się jednak obok grywalności także i dobrej grafiki.