TowerFall: Ascension
TowerFall Ascension to old-schoolowa, dwuwymiarowa gra zręcznościowa, przywodząca na myśl klasyczne platformówki z początku lat 90-tych. Za jej powstanie odpowiada niezależne, kanadyjskie studio Matt Makes Games w osobie Matta Torsona, wspieranego przez grupę przyjaciół. Pierwotnie tytuł został stworzony ekskluzywnie na konsolę Ouya, lecz wobec sporego sukcesu komercyjnego szybko zdecydowano o konwersji gry na popularne „blaszaki” i PlayStation 4.
W TowerFall Ascension wcielamy się w jednego z dostępnych łuczników, a naszym zadaniem jest jak najszybsza eliminacja pozostałych zawodników przy pomocy łuku i strzał. Ich liczba jest ograniczona - na szczęście jednak możemy wykorzystywać strzały, które minęły cel i utkwiły np. w ścianie. Możemy też odzyskiwać je z ciał zabitych wrogów. W rozsianych po mapie skrzyniach natkniemy się natomiast na specjalne, ulepszone rodzaje strzał, tarcze ochronne, magiczne skrzydła lub przydatne artefakty ułatwiające rozgrywkę. Kluczem do zwycięstwa jest więc nie tylko opanowanie umiejętności szybkiego poruszania się i stosowania uników, lecz także mądrego wykorzystania znalezionych przedmiotów specjalnych. Po zakończonym meczu gra pokazuje nam powtórkę zwycięskiej akcji, co jest jednocześnie świetną okazją do doskonalenia własnej taktyki na przyszłość.
Określana jako „archery combat platformer” gra, inspirowana jest klasycznymi tytułami z ery 8 i 16-bitowców, pozwalającymi na wspólną zabawę wielu graczy przy jednym komputerze. Mimo, iż nastawiona głównie na tryb multiplayer – gra nie oferuje opcji zabawy przez Internet, gdyż zgodnie z założeniami twórców przeznaczona jest „do gry z przyjaciółmi, a nie internetowymi znajomymi”. Rozgrywka koncentruje się więc na rywalizacji w trybie lokalnym maksymalnie 4 zawodników na jednej mapie. Mechanika gry jest prosta i przystępna, oferując graczom niczym nie skrępowaną, wspaniałą zabawę, opartą na zaciętych i dynamicznych potyczkach.
TowerFall Ascension nie jest tylko zwykłym portem z konsoli Ouya. W porównaniu z pierwotną wersją gra została bowiem mocno ulepszona i rozbudowana. Do dyspozycji graczy oddano 50 aren, przeznaczonych do gry wieloosobowej. Pojawiła się też możliwość gry w trybie kooperacyjnym, nowi łucznicy, power-upy oraz szereg drobnych zmian bilansowych. Specjalnie dla graczy, którzy od pojedynków wieloosobowych wolą zabawę w pojedynkę, przygotowano także rozbudowany tryb single player.
TowerFall: Ascension - komentarze (0):