Tamer Adas | 27 grudnia 2021, 21:15
intel ARC okazało się sporym zaskoczeniem, ponieważ gigant segmentu procesorów zdecydował się rozszerzyć swoją działalność o wielki powrót na rynek kart graficznych dla graczy.
Seria kart graficznych intel ARC to całkowita nowość w ofercie "Niebieskich", producent zdecydował się powrócić na segment kart graficznych dla graczy. Nadszedł czas na rywalizację z AMD oraz Nvidią w segmencie mocnych propozycji, prezentujących atrakcyjną wydajność w stosunku do swojej ceny.
Nvidia jest bezwzględnym liderem niemalże pod każdym względem rynku, a AMD wykorzystało ich nieobecność czy słabą obecność w innych segmentach takich jak konsole, gdzie marka odnajduje się najlepiej. Pomiędzy nich chce wejść intel, mający jedną tę samą zaletę co AMD. Tylko te dwie firmy są obecne na pełnym rynku CPU i GPU, co może w kolejnych latach odegrać istotniejszą rolę. "Niebiescy" chcą zaoferować coś swojego, świeżego oraz atrakcyjnego szczególnie mocno w segmencie
Gigant zdecydował się zapowiedzieć, jak będzie się rozwijać rodzina intel ARC. Pierwszą generację będzie Alchemist XeHPG wydawany w pierwszym kwartale 2022 roku. Następnie po nim zadebiutuje Battlemage Xe2HPG, po którym przyjdzie czas na Celestial Xe3HPG oraz Druid XeNowej Architektury.
Jak możecie dostrzec, nazwy poszczególnych generacji odnoszą się do elementów, które kojarzą się ze światami fantasy, nawet w ten sposób puszczając oko do graczy.
Seria ARC będzie od startu współpracować z najbardziej popularnymi silnikami i rozwiązaniami z branży gier, obejmując API Vulkan, Unreal Engine, Unity czy biblioteki DirectX XII Ultimate. intel zadba także o współpracę z dwoma popularnymi technologiami takimi jak Variable Rate Shading i Mesh Shading.
XeSS będzie autorską technologią opracowaną przez intela, mającego na celu zaoferować rozwiązanie zajmujące się optymalizując wygładzania grafik, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję oraz pakiet rozwiązań zapewniającym wyższą wydajność oraz lepszą jakość oprawy wizualny. Rozwiązanie ma zaoferować graczom komfortowe użytkowanie i pomoc bez względu na wydajność naszej propozycji.
Już teraz oficjalnie intel zapowiedział, że jego rozwiązanie XeSS będzie dostępne jako rozwiązanie open-source, a co za tym idzie, każdy za darmo będzie mógł je zaimplementować w swojej grze. To podobny krok do tego zapoczątkowanego przez AMD i ich FSR.
Producent natychmiast zdecydował się potwierdzić, że ich konstrukcje będą obsługiwać technologię śledzenia promieni oraz korzystającego ze sztucznej inteligencji Super Samplingu. W ten też sposób gracze będą mogli nie tylko liczyć na lepsze oświetlenie czy odbicia, ale także na technologię optymalizującą wygładzanie krawędzi tekstur oraz obiektów.
"Niebiescy" chcą zaoferować graczom rozwiązanie zapewniające overclocking swoich kart graficznych, wzorując się na rozwiązaniu oferowanym przez AMD. Technologia zgodnie z zapowiedziami intela będzie dostępna oficjalnie na starcie pierwszych modeli w 2022 roku.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu