Tamer Adas | 22 maja 2022, 23:59
Zapraszamy do tekstu z pełnymi wrażeniami Wczesnego Dostępu Achilles Legends Untold. Jak w szerszym wymiarze prezentuje się obiecująca produkcja?
W ciągu ostatnich dni miałem przyjemność spędzić jeszcze więcej czasu z najnowszą grą polskiego studia Dark Point Games, które już na wstępie wspomina graczom, że jedynie czerpie elementy znane z mitologii greckiej. Ich tytuł opowiada własną historię, podchodzącą często dość luźno do swojego materiału źródłowego. Fabuła w zasadzie na obecnym etapie w grze jest, ale nie odgrywa większej roli, stanowi uzasadnienie podejmowanych działań oraz kierunku, jaki musimy obrać. Historia prezentowana jest w nowoczesnym stylu, starając się uzyskać atrakcyjny efekt. To w zasadzie próba podoba do ostatniego God of Wara, przy czym odbywa się ona na znacznie mniejszą skalę.
Rozgrywka odbywa się na specjalnie przygotowanych etapach, te często mają dwie czy trzy rozchodzące się ścieżki, niekiedy dysponujące dodatkowymi rozgałęzieniami, przejściami czy specjalnymi piwnicami oraz grotami, gdzie czekają na nas dodatkowi przeciwnicy oraz często wartościowe łupy. Rozgrywka w stylu łączącym soulslike'a oraz hack'n'slasha ponownie nieźle balansuje pomiędzy oboma modelami zabawy, choć w jednej z aktualizacji Dark Point zdecydowało się zawrzeć w swoim tytule dwa zasadnicze poziomy zabawy. Z ich pomocą społeczność będzie mogła nieco lepiej dostosować sobie doświadczenie do własnych preferencji. Przyznam się szczerze, że sam preferuję ten układ bliższy drugiemu gatunkowi, ponieważ młócenie bronią i tak w jego ramach jest zdecydowanie za długie i momentami wyraźnie męczące.
Wczesny Dostęp już otwiera przed graczami szerszy wgląd w system rozwoju postaci, który... nie do końca mnie do siebie przekonuje. Co prawda awans można w miarę sprawnie dokonać czyniąc standardowy postęp zgodnie z optymalną ścieką. Niemniej słabość początkowa naszego herosa jest trochę zawodząca, byle jacy wojownicy stanowią spore wyzwanie dla mitologicznej legendy, co przekłada się także na pewne wydłużanie się rozgrywki. Te elementy ze skalowaniem się wzrostu poziomu nie opuszczają nas długo, co nie każdemu może pasować. Wydatki na rozwój nie są duże, ale wprowadzany później sprzętu czy ulepszenia, nieco poprawiają nasze doświadczenia.
Zapoznaj się także z: Pierwsze chwile z Wczesnym Dostępem Achilles Legends Untold trochę mnie zawiodły...
Walka cały czas jest wymagająca, a inteligencja przeciwników stoi na bardzo dobrym poziomie, co widać po ich taktykach czy łączeniu wspólnych ataków. Problem pojawia się raczej w płynności działania czy chwilowych głupawkach, których jest obecnie zdecydowanie mniej. Tempo potyczek niekiedy spada, niekiedy zbyt duża obrona przeciwnika sprawia, że długo musimy odczekać do dokonania postępu. Projekty poziomów często stanowią dodatkowe urozmaicenia, podobnie jak kombinacje rywali. Niestety w dalszym ciągu łucznicy sieją dynamicznie bardzo duże obrażenia, przez co balans chwilami jest mocno zaburzony.
Interfejs jest dość przejrzysty, ale nie wszystkie statystyki, szczególnie te w kontekście broni są niejasne, a rozpiska nic nie mówi w kwestii tego, jak skutecznie będziemy mogli radzić z określonymi przeciwnikami. Tych jest sporo, oferują liczne i różnorodne kombinacje ciosów czy ruchów, jednocześnie potrafiąc się odcisnąć nam w pamięci swoimi strategiami toczenia walki czy wprowadzaniem nas w pułapkę. Problem bez dwóch zdań stanowi tempo działania oraz chwilami niezrozumiałe niewykrywanie gracza. W jednych chwilach dostrzegają nas z daleka, a z drugiej potrafią ze sporej odległości nas zlokalizować i ruszyć do ataku. System walki w Achilles Legends Untold napotyka na problemy ze spójnością, niekiedy nasze ataki za nic nie rozbijają ruchu przeciwnika, a po chwili ten sam prosty cios zatrzymuje tę samą kombinację wroga.
Ograniczone na początku zabawy możliwości tworzenia własnych serii powodują, że zabawa jest dość monotonna, czego nie mogą zastąpić sami nowi czy specyficzni przeciwnicy. Irytujące dla niektórych mogą być braki pokroju niemożliwości przewinięcia czy przyspieszenia dialogów, chwilami naprawdę długich. Problemy pojawiają się również podczas korzystania z tarczy, ta nie przyjmuje na siebie byle jakich ataków w pełni. O ile potężne można zrozumieć, o tyle te zwykłe już spokojnie powinny zabezpieczać przed obrażeniami. Tak się nie dzieje, w wyniku czego ostatecznie wielu pewnie będzie woleć postawić na odskoki czy przewroty. Te zapewniając większe bezpieczeństwo, szczególnie z uwagi na to, że niekiedy nie mamy pewności, ile pozostało nam punktów zdrowia oraz czy rywal faktycznie trafił.
Przeczytaj też:
Oprawa graficzna stoi na niezłym poziomie, choć w rozdzielczości 4K brakuje lepszej optymalizacji, dbałości o większą ilość szczegółów czy poprawienia szeregu efektów związanych z mocnymi uderzeniami w glebę. Te odpowiedzialne za pochłanianie czy odbijanie ciosów stoją na znacznie wyższym poziomie. Animacje niestety odstają, im większy jest przeciwnik, tym mocniej jest to widoczne. Statecznie Achilles Legends Untold prezentuje się efektownie, ale w ruchu już chwilami jest naprawdę kiepsko, a bardzo dobrze wykonane tła to jednak nieco za mało, aby we Wczesnym Dostępie, o pełnej wersji nie wspominając, być w stanie zadowolić wielu graczy. Projekty poziomów jakie takie są niezłe, ale liczne obiekty jednak od tego odstają, a niektóre miejscówki zawierają przestrzenie, gdzie gracze mogą łatwo wpaść i zaciąć się. Jest tego mniej niż na początku, ale w dalszym ciągu takie przestrzenie rzucają się w oczy.
Udźwiękowienie czasami potrafi naprawdę zachwycać (rzut tarczą), ale chwilami poziom wyraźnie spada (dialogi, walka). Dobra muzyka nie jest jednak w stanie poradzić sobie z zapewnieniem lepszych doznań. W trakcie pojedynków bywa dość monotonnie w tej dziedzinie, a nieodczuwalne jest nawet zmęczenie przeciwników. W przypadku potworów jest zdecydowanie atrakcyjniej, dzięki czego całość wskakuje na wyższą półkę.
Prawdę powiedziawszy Wczesny Dostęp Achilles Legends Untold wzbudza we mnie ostatnio wyraźnie lepsze doznania, choć w dalszym ciągu Dark Point Games osiąga chwilę świetne, przeplatane wyraźnie gorszymi elementami czy fragmentami. Ich mitologiczna przygoda ma swoje chwile chwały, przechodzące momentami we frustrację czy zmęczenie materiału. Twórców czeka sporo pracy, niemniej już pierwsze poprawki powodują, że rozgrywka staje się o wiele przyjemniejsze i bardziej satysfakcjonujące. Dojście do wysokiego poziomu i przeniesienie go na całość produkcji powinno być obecnie głównym celem, ponieważ niezła podstawa aż się prosi o to, aby wszystko było równie przyjemne co posyłanie z wielką siłą tarczy wprost w przeciwników! To właśnie tego typu zagrania, zapewniając najwięcej zadowolenia z gry.
Dziękujemy Dark Point Games za udostępnienie Wczesnego Dostępu Achilles Legends Untold!
Achilles Legends Untold zameldowało się 12 maja 2022 r. do Wczesnego Dostępu na komputerach osobistych. Premiera pełnej wersji projektu zaplanowana została wstępnie na pierwszy kwartał przyszłego roku.
Spółka Dark Point Games S.A. planuje debiut na parkiecie NewConnect w czerwcu 2022 roku.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu