autor:agusia16
Po mrocznym wprowadzeniu, czyli dłuższej chwili w kompletnych ciemnościach , słyszysz dźwięk komórki, dźwięk pojawiającego się smsa. Pojawi się obraz i migocząca na ekranie wiadomość na telefonie. Odbierz ją, klikając na telefon.
Od tej chwili, co jakiś czas, na twoją komórkę, przychodzić będą wiadomości tekstowe, które będę gnały grę do przodu. Oto pierwsza z nich:
You arE not alone. I Am neaR
Zwróć uwagę, że niektóre litery w zdaniu pisane są wielką literą. Po połączeniu tych liter powstanie wyraz, który naprowadzi Cię na odpowiedni kierunek w grze, na odpowiedni trop. Z połączenia liter pisanych wielką literą powstanie zatem wyraz:
YEAR
Po przeczytaniu smsa, ponownie kliknij na komórkę, by włączyć funkcję latarki. W ten sposób w pomieszczeniu zapanuje jasność, a Ty przekonasz się , ze znajdujesz się w tunelu.
Tunel
Oświetliwszy sobie pomieszczenie, zauważysz porozstawiane w nim manekiny. W wózku nieopodal znajdziesz nogi. Z ręki manekina przed Tobą zabierz nogę, którą trzyma figurka mężczyzny.
Przejrzyj też ekwipunek, w którym znajdziesz butelkę alkoholu, tabletki oraz list. Aby otworzyć ekwipunek, wystarczy najechać kursorem na dół ekranu. Przeczytaj list, klikając na nim myszką w ekwipunku. Przejdź w prawo, używając ikony ręki, a staniesz przed wózkami wypełnionymi częściami manekinów, czyli rękami, nogami i torsami. Ponownie obróć się w prawo. Zobaczysz leżący na podłodze materac.
Spójrz na wycinki gazet, które na nim leżą. Przeczytaj artykuł o zaginionej pięć lat temu dziewczynce Amy Haven. Aby przybliżyć gazetę lub artykuł, który oglądasz, kliknij na niego, a obraz zostanie zbliżony.
Po przeczytaniu artykułu, zabierz kolejną nogę, która leży na materacu. Ponownie skieruj się w prawo. Spójrz na beczkę, na której leżą jakieś szpargały.
Przy pomocy lupy, którą zobaczysz, kliknij na beczkę, a zostanie zbliżona. Zobaczysz mnóstwo małych świeczek, obrazek oraz pudełko, przypominające niewielką trumienkę. Leżą na niej fragmenty zdjęcia zaginionej dziewczynki.
Kliknij na te fragmenty, by je podnieść. Będziesz musiał je poskładać w całość, przytykając jeden element do drugiego, jak zwykłe puzzle.
Po ułożeniu zdjęcia Amy, spójrz na trumienkę. Zerknij na zamazane zdjęcie wiszące na ścianie. Przeczytaj również co napisane jest na kartce stojącej obok trumienki. Gdy już wszystko zbadasz, najwyższa pora na otwarcie pudełka w kształcie trumny. Aby to zrobić, przytrzymaj LPM, po czym przesuń myszkę maksymalnie w lewo, cały czas mając wciśnięty przycisk myszy.
Musisz szarpnąć, tak jakbyś w rzeczywistości otwierał jakieś pudełko. W ten sposób otworzysz wieko. W środku znajdziesz laleczkę bez nóg.
Umieść zatem w lalce nogi, które masz w ekwipunku. Zabierz naprawioną lalkę, a wieko się zamknie.
Usłyszysz hałas, dochodzący gdzieś z tyłu. Nasz bohater automatycznie obróci się, wyraźnie wystraszony. Zobaczysz, że jeden z wózków przewrócił się, odsłaniając przejście. Skieruj się więc w przejście między wózkami i idąc prosto, dojdziesz do rozwalonej blachy.
Spójrz co znajduje się za nią, klikając na ikonkę lupy, po czym przejdź dołem, tam gdzie widoczna jest wyraźna luka w blasze.
Obróć się w lewo i stojąc na wprost kawałków blachy, spójrz na coś w rodzaju okna (ikonka lupy). Spróbuj je otworzyć, ale niestety ta sztuka Ci się nie uda.
Wobec tego zerknij co się znajduje za tym przejściem. Zobaczysz obrócone w stronę muru manekiny. Gdy odejdziesz od blachy, usłyszysz dźwięk nadjeżdżającego pociągu. Przerażony, stracisz świadomość. Po chwili obudzisz się w zupełnie innym miejscu.