autor:agusia16
Przechodzimy w stronę statku, a następnie kierujemy się dwa razy w prawo. Na statku znajdziemy przyklejona żółtą karteczkę. Zabieramy ją i czytamy - rok urodzenia Tiny.
Wracamy z powrotem, do miejsca na początku i klikamy na konsolę. Tu wpisujemy rok urodzenia dziewczynki, czyli 2053, klikamy "enter" i uzyskujemy dwie informacje.
Wracamy do miejsca, w którym znajdowała się żółta karteczka i otwieramy skrzynkę kontrolną. Na początek włączamy czerwony przycisk na dole i przełączamy środkowy i prawy przełącznik jeden raz.
Wracamy i tym razem za pomocą SAM-a ciągniemy za dźwignię, a opuścimy kotwicę.
Wracamy ponownie do skrzynki kontrolnej. Wracamy do ustawień domyślnych, a tym samym wyłączamy czerwone światełko/przełącznik i włączamy lewy i prawy, czyli lewy i prawy w poziomie, środkowy w pionie (jak na screenie).
Wracamy do kotwicy, za pomocą SAM-a ciągniemy za dźwignię a po chwili znajdziemy się na statku. Rozmawiamy ze Strawbotem. Nie będzie chciał rozmawiać z SAM-em, więc przestawiamy na Tinę.
Na początku przedstawiamy się, mówiąc, że jesteśmy córką Rena, a następnie będziemy odpowiadać na pięć pytań. Odpowiedzi wyglądają następująco:
1 pytanie - Teddy (odpowiedź druga);
2 pytanie - Sams Lullaby (odpowiedź druga);
3 pytanie - Moms Strudel (odpowiedź pierwsza);
4 pytanie - Sam (odpowiedź piąta);
5 pytanie - The Old Skate rink (czwarta odpowiedź)
Przechodzimy na rufę (stern).
Zobaczymy kolejną animację z Ramphem.
Wchodzimy na statek, do kabin.
Wędrujemy w prawo (trzy razy) a następnie pod schodach (drabinie), w dół, aż dwa razy. Znajdziemy się na nowym korytarzu. Wchodzimy do korytarz z lewej, a potem do kabiny, też z lewej.
Przestawiamy na SAM-a i za pomocą łomu zdejmujemy karbowaną rurę (corrugated pipe).
Wychodzimy z kabiny, wracamy w prawo i używamy karbowanej rury na aspiratorze mocy 2000 (power aspirator 2000).
Wracamy na górę (jeden raz) i idziemy w lewo aż do końca, do miejsca z drzwiami w pomieszczeniu z rurami. Znajduje się tu kolejna kabina.
W prawej dolnej szufladzie znajdujemy biały klucz (white key).
Opuszczamy to miejsce i wracamy do zewnątrz. Za pomocą białego klucza otwieramy apteczkę. Wyciągamy z niej defibrylator (defibrillator).
Wracamy na statek, udajemy się w prawo, a następnie w dół, do aspiratora, na którym używamy defibrylatora. W ten sposób uzyskamy potrzebną nam moc. Teraz uruchamiamy aspirator i wypompowujemy wodę. Dzięki temu możemy zejść po drabinie poziom niżej. Robimy to.
Wchodzimy do pomieszczenia. Zabieramy koło sterowe (helm).
Opuszczamy to miejsce. Udajemy się po drabinie na samą górę, a następnie w lewo i schodami przy obrazie, na górę, na mostek.
Umieszczamy koło sterowe na właściwym do tego miejscu - piasa steru (helm hub). Przekręcamy ster, a odblokujemy drzwi na dole. Są to drzwi poziom -1.
Opuszczamy sterownię i przechodzimy na poziom minus jeden. Przestawiamy na Tinę. Zaglądamy do plastikowego pudełka (plasic box), z którego wyciągamy baterię (battery).
Opuszczamy magazyn i przechodzimy na najniższy poziom -3. Idziemy w lewo. Na ścianie znajdziemy kolejną żółtą karteczką samoprzylepną. Zabieramy ją i czytamy. Jest tak podpowiedź do drzwi z zamkiem z kodem - "Słuchaj głosu wyjawi ci sekret".
Wracamy na drugi poziom. Wędrujemy w lewo, aż do drzwi z napisem "Tank", wchodzimy do środka.
Znajdziemy się na metalowym podeście. Klikamy na pustkę przez nami (yastness), a odezwie się echo. Zapamiętujemy ciąg śpiewanego 'la,la, la", liczy ich ilość. W ten sposób powstaje kod. Zagadka jest losowa. U mnie było to - 423.
Wracamy na poziom -3 i do drzwi z zamkiem szyfrowym. Wpisujemy w niego poznany kod, naciskamy "enter" i drzwi się otwierają. Wchodzimy do laboratorium.
Będziemy świadkami kolejnej animacji, tym razem z tatą Tiny, który jej na początku nie pamięta. Wkrótce pojawią się żołnierze Rumpha.
Używamy czerwonego sprayu (red spray can) na soczewce ruchu (motion sensor), ciągniemy za dźwignię z lewej (double lever) a na koniec wciskamy przycisk awaryjny z prawej (emergency button).
Wszystkim udaje się uciec.
ENCODYA - solucja, poradnik
Rozdział 3 - Journey to Encodya
ENCODYA - solucja, poradnik
Rozdział 5 - Calm and Storm (Finał)
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu