autor:agusia16
Akt IX
Lizbona – Portugalia – Lara
Mieszkanie Diaza
Przed domem Lara zauważa spacerującego z transparentami człowieka. Próbujemy go zagadać, ale nie dość, że mówi w niezrozumiałym dla Lary języku, to jeszcze jest chyba niespełna rozumu. Przechodzimy zatem w stronę drzwi i przyglądamy się skrzynkom pocztowym. Lara znajduje od razu numer mieszkania Diaza. W skrzynce coś się znajduje. Używamy zatem domofonu. Lara dzwoni do mieszkania Diaza, ale NIK się nie odzywa. Używamy domofonu ponownie i tym razem Lara dzwoni do sąsiadki. Niestety ta mówi tylko po portugalsku. Dzwonimy zatem za pomocą komórki do Diaza, który mówi naszej bohaterce, co ta ma powiedzieć. Ponownie korzystamy z domofonu, powtarzamy zdanie, które podał nam Diaz, ale nic to nie daje. Więc dzwonimy ponownie do sąsiadki, a potem na domofonie używamy komórki, a Lara zadzwoni do Diaza, który porozmawia z sąsiadką. Drzwi zostaną otworzone. Wchodzimy zatem do środka. Przechodzimy pod drzwi przy oknie, próbujemy je otworzyć, ale są zamknięte. Lara będzie chciała je wyważyć. Przyglądamy się gaśnicy, której klamra jest bardzo zardzewiała. Opuszczamy budynek i udajemy się za budynek na teren budowy – w dół ekranu.
Teren budowy
Zauważamy śpiącego pracownika. Musimy go obudzić. Spoglądamy więc i klikamy na radio. Przekręcamy gałkę, by z radia leciała muzyczka. Podnosimy też antenę.
Pracownik zostanie obudzony. Radio zaś spadnie na ziemię. Zabieramy je. Rozmawiamy z pracownikiem. Ten też mówi tylko w nieznanym dla Lary języku. Wygląda na to, że nie pracuje młotek, bo sprężarka kompresora nie działa. Lara musi temu jakoś zaradzić. Ruszamy zatem do kompresora, czyli w prawo. Pracownik wydaje Larze polecenia, ale po portugalsku, więc nic z niech nie zrozumiemy. Włączamy sprężarkę za pomocą żółtego przycisku z prawej, ale wskaźnik zegara szybko opada w dół i maszyna przestaje pracować. Zaglądamy do szopy z prawej, z której zabieramy obcęgi. Spoglądamy na plakat na górze, klikamy na nim komórką Lary. Dziewczyna zapisze sobie numer formy taksówkowej. Przechodzimy w uliczkę w prawo.
Automat
Przechodzimy obok automatu, kierując się w dół ekranu. Dotrzemy do stolika z książkami. Na ziemi, tuż przy trawniku leży banknot, zabieramy go.
Wracamy do automatu. Klikamy na niego . Lara wrzuca banknot, po czym wybieramy na klawiaturze numer 135, kupując lizaka. Na koniec wciskamy zielony przycisk, by automat zadziałał. Lara zabiera też resztę, czyli monety.
Klikamy na lizak w ekwipunku. Lara odwija go z papierka. Teraz kolejny raz klikamy na lizak, by dziewczyna go zjadła. W ekwipunku pozostaje po nim tylko patyczek. Wracamy na teren budowy.
Teren budowy
Ponownie klikamy na kompresor. Włączamy go tak jak poprzednio, po czym szybko władamy w przełącznik patyczek po lodzie. Włączamy też trzeci przycisk od lewej . Będzie się świecił na czerwono. Młot zacznie działać.
Wracamy zatem do mieszkania Diaza.
Mieszkanie Diaza
Podchodzimy do gaśnicy i przecinamy klamrę za pomocą obcęgów. Zabieramy ją i uderzamy nią w drzwi, rozwalając je. Możemy to robić tylko wtedy, gdy słyszymy dźwięk młota. Teraz Lara będzie mogła wejść do mieszkania Diaza. Gdy tylko to zrobimy, odezwie się jej telefon komórkowy. Wybieramy negatywną odpowiedź. Włączamy światło – klikamy na włącznik na ścianie z lewej. Zaglądamy pod dywan, klikając na niego PPM i znajdujemy klucz. Odsuwamy też zasłonę toalety i przyglądamy się plakatom. Wychodzimy z łazienki i wędrujemy w stronę regału z książkami.
Otwieramy pierwszą, górną szufladę biurka stojącego pod oknem. Spoglądamy na kartkę z literami i symbolami. Zapamiętujemy ją. Obracamy widok szuflady i zabieramy leżący tam kalkulator. Oglądamy go w ekwipunku, obracamy i otwieramy schowek na baterię. Niestety nie ma w nim baterii. Oglądamy więc radio. Je też obracamy, otwieramy schowek na baterie i za pomocą monety wyciągamy baterie, które umieszczamy w kalkulatorze. Włączamy kalkulator – przycisk z boku.
Spoglądamy na regał z książkami. Lara zauważy, że ktoś musiał go przesuwać. Robimy zbliżenie książek – PPM. Otwieramy klaser leżący na wierzchu – prawa strona. Kartkujemy go i zabieramy pęsetę.
Wychodzimy z mieszkania na ulicę.
Przed domem
Jeszcze raz spoglądamy na skrzynki na listy. Próbujemy za pomocą pęsety, wyciągnąć coś, co znajduje się w skrzynce Diaza, ale Lara nie może mieć żadnych świadków. Podchodzimy więc do człowieka z transparentami i dajemy mu monety, a ten odchodzi. Teraz ponownie przechodzimy do skrzynek i za pomocą pęsety wyciągamy ze skrzynki list. Patrzymy na kopertę, na adres, a potem obracamy list i otwieramy. Wyciągamy go i czytamy. W nim także przewija się skrót LIV. Wracamy do mieszkania Diaza.
Mieszkanie Diaza
Ponownie spoglądamy na regał z książkami – PPM. Przyglądamy się książkom, które są oznaczone cyframi od 1-7. Klikamy na każdą książkę, a Lara pozna przypisaną jej liczbę. Według kartki, którą Lara znalazła z szufladzie – LIV to :
L – 50; I -1; V – 5
Spoglądamy jeszcze raz na książki i znajdujemy owe liczby. Mamy więc :
- książka 7 – 50;
- książka 1-1;
- książka 5 – 3.
Znamy więc już kod, czyli 713.
Wchodzimy w ekwipunek, gdzie wybieramy kalkulator, na którym wciskamy cyfry: 7, 1, 3 i wciskamy klawisz równości = W ten sposób otwieramy tajne pomieszczenie schowane za regałem. Klikamy zatem na regał, by Lara go przesunęła.
Animacja
Wchodzimy do ukrytego pokoju.
Spoglądamy na manekina. Zabieramy leżący na stoliku magazynek i naboje. Za pomocą klucza otwieramy metalową szafkę z szufladami. Lara przeszukuje pierwszą od góry szufladę i dowiaduje się, że Diaz udał się do Szkocji.
Po chwili w mieszkaniu pojawia się mnich, który uderza Larę, pozbawiając ją przytomności.
Animacja
W ten sposób kończymy kolejny rozdział.
Memento Mori:the Secret of Eternal Life
Akt VIII
Memento Mori:the Secret of Eternal Life
Akt X
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu