Night in the Woods
Night in the Woods to nostalgiczna gra przygodowo-zręcznościowa, w której szczególny nacisk położono na fabułę, eksplorację i postacie bohaterów. Gra została opracowana przez niezależne studio Infinite Ammo, pod wodzą Aleca Holowki – współtwórcy zręcznościówki Aquaria i autora muzyki do TowerFall: Ascension. Produkcja została w znacznej mierze sfinansowana dzięki udanej kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter, która osiągnęła sukces w zaledwie 26 godzin.
Akcja gry toczy się w niewielkim górniczym miasteczku Possum Springs, które podupadło po zamknięciu ostatniej kopalni, dającej zatrudnienie sporej części mieszkańców. Wcielamy się w postać dysponującej paranormalnymi zdolnościami kotki imieniem Mae, która porzuca studia, by powrócić w rodzinne strony i spędzić ostatnie lata beztroskiej młodości z dawnymi przyjaciółmi. Wśród nich spotkamy m.in. jej najlepszą przyjaciółkę Beę, marzących o wyrwaniu się z miasta Gregga i Angusa, oraz chadzającego własnymi ścieżkami dziwaka Germa. Nasza protoplastka szybko zdaje sobie sprawę, że podczas jej nieobecności zarówno miasto, jak i jej dawni kompani bardzo się zmienili i nic nie jest już takie samo jak kiedyś. Na dodatek nocą ulice miasta nienaturalnie pustoszeją, a w lesie czai się coś, co być może ma związek z tymi wydarzeniami.
Sama rozgrywka wypełniona jest eksploracją, w której nie zabraknie typowych elementów platformowych – będziemy więc chodzić, skakać, rozmawiać z napotykanymi postaciami oraz używać naszych zdolności celem odkrycia kolejnych tajemnic miasta i okalających go terenów. W wolnych chwilach zajmiemy się także wieloma innymi, nietypowymi aktywnościami, jak granie na gitarze basowej czy beztroskie trwonienie czasu z przyjaciółmi. Ta banalna z pozoru mechanika, kryje w sobie jednak szereg podtekstów i całą masę ważkich pytań natury egzystencjalnej, jakie nierzadko zadawał sobie pewnie niejeden z nas. Autorzy poruszają m.in. temat przemijania i tęsknoty za tym, co bezpowrotnie minęło, a także kwestie nieuchronności śmierci oraz tego czy i jak jesteśmy w stanie się na nią przygotować. Mimo, iż postacie bohaterów reprezentowane są przez zwierzęta – to zarówno w nich jak i w fikcyjnym miasteczku Possum Springs, możemy dopatrzyć się wielu analogii do rzeczywistości i odnaleźć fragment własnego życiorysu.
Pod względem oprawy Night in the Woods wpisuje się w nurt charakterystyczny dla produkcji niezależnych, oferując staranną lecz uproszczoną i nieco oldskulową, ręcznie wykonaną grafikę. Jest ona dziełem rysownika oraz animatora Scotta Bensona i choć stanowi jego debiut w branży gier wideo, utrzymana została w charakterystycznej dla tego autora stylistyce. Za sympatyczną ścieżkę dźwiękową gry, odpowiada zaś sam Alec Holowka.
Night in the Woods - komentarze (0):