Total War: Attila to rozgrywana w dużej skali strategia, która łączy turowe zarządzanie imperium z rozrywanymi w czasie rzeczywistym bitwami. Produkcję opracowało studio Creative Assembly, czyli autorzy wszystkich poprzednich odsłon cyklu. Akcja rozpoczyna się w roku 395, a więc kilkadziesiąt lat przed upadkiem zachodniej części rzymskiego cesarstwa i początkiem średniowiecza, pozwalając tym samym rozegrać prawdziwie fascynujący okres w historii, wypełniony walkami z Wizygotami, Hunami i innymi barbarzyńskimi plemionami. Kampania koncentruje się na stosunkowo krótkim, przynajmniej jak na standardy serii, przedziale czasowym, ale za to realizuje go w znacznie większym poziomie szczegółowości. Możemy pokierować tylko Rzymem, podczas gdy barbarzyńcy, w tym zwłaszcza Hunowie, pełnią rolę nieustępliwego wroga, dosłownie zalewającego nasze ziemie swoimi armiami. Sytuacja startowa stawia nas na czele mocarstwa o olbrzymich terytoriach, ale słabego politycznie i atakowanego ze wszystkich stron. Powoduje to, że poziom trudności jest wyraźnie wyższy niż w poprzednich odsłonach i gra może stanowić prawdziwe wyzwanie nawet dla weteranów cyklu. Tak jak poprzednie odsłony cyklu, Total War: Attila jest mieszanką RTS-a i turówki. W czasie rzeczywistym rozgrywamy gigantyczne bitwy, w których potrafią brać udział tysiące żołnierzy. W turach toczy się natomiast warstwa strategiczna wymagająca od nas dbania o rozwój ekonomiczny, militarny i technologiczny naszych poddanych oraz o stosunki dyplomatyczne. Jednocześnie autorzy wprowadzili wiele nowych rozwiązań, mających w pełni oddać militarny, społeczny i religijny zamęt tamtych czasów. Fanów ucieszy zwłaszcza powrót drzewa rodziny, którego zabrakło Rome II, dzięki czemu otrzymujemy możliwość zarządzania rodami i stosunkami między konkretnymi obywatelami. Ponadto śmiertelnym zagrożeniem stały się zarazy i jeśli nie utrzymamy miast w czystości, to ich populacje szybko mogą paść ofiarą różnorodnych plag. Choroby mogą również zanieść do centrów cywilizacyjnych wrogie armie podczas starć i oblężeń. Gra w realistyczny sposób oddaje także zmiany klimatyczne, jakie zachodziły w Europie w tamtym okresie. Generalne ochłodzenie powodowało gorsze plony i skutkowało regularnymi klęskami głodu. Natomiast bitwy wzbogaca możliwość sprytnego wykorzystywania ognia, a ulepszenia silnika sprawiają, że może on się realistycznie rozprzestrzeniać i pochłaniać budynki oraz siać panikę wśród obrońców. Ponadto studio Creative Assembly ulepszyło interfejs użytkownika oraz znacznie poprawiło grafikę, zarówno na mapie taktycznej, jak i podczas bitew. Cała gra została wykonana z olbrzymim przywiązaniem do historycznego realizmu, tak aby mogła jak najwierniej odwzorować realia tamtego okresu.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Total War Attila - komentarze (0):