The Legend of Zelda: Breath of the Wild to przygodowa gra akcji stworzona i wydana przez Nintendo. Jest to już dziesiąta gra w głównej serii Legend of Zelda. Historia Breath of the Wild wprowadza świat, będący tłoczonym ciągłym konfliktem między królestwem Hyrule a Calamity Ganon.
Za każdym razem, gdy Ganon pojawiał, był pokonany przez księżniczkę Zeldę, potomkę Bogini Hylia, z pomocą jej mistrza. Z biegiem czasu Hyrule rozwijało się. Korzystając z wiedzy o technologii Sheikah, postanowili przygotować się do nieuchronnego powrotu Ganona, tworząc cztery masywne, zwierzęce maszyny zwane Boskimi Bestiami i armię robotów, Strażników. Po powrocie Ganona, czterech wielkich wojowników otrzymało tytuły mistrzów i poprowadziło pilotowanie jednej z Boskich Bestii, by zaatakować i osłabić Ganona, podczas gdy księżniczka i jej bohater użyli Strażników, aby ich chronić, w tym czasie bohater trafił Ganona w czuły punkt mieczem, pozwalając księżniczce odesłać Ganona.
10 000 lat później królestwo Hyrule straciło swoją technologiczną wielkość i powróciło do stanu średniowiecznego. Po zapoznaniu się z proroctwami swoich przodków, nauczyli się znaków powrotu Ganona, odzyskali Boskie Zwierzęta i Strażników po wykopaniu ziemi w całym królestwie. Kluczowi członkowie różnych ras Hyrule - Daruk, wojownika rasy Goron, Mipha, księżniczka wodnego królestwa Zora, Revali, najlepszego łucznika Rito i Urbosa, szefa zamieszkującej pustynię rasy Gerudo - zostały zebrane, by pilotować Boskie Bestie jako mistrzowie, a księżniczka Zelda i Link, jej wyznaczony rycerz, próbowali powstrzymać zło, stosując tę samą strategię co ich przodkowie. Ganon pojawił się spod zamku Hyrule i przejął kontrolę nad Strażnikami i Boskimi Bestiami, zwracając ich przeciwko swym właścicielom. W następnej kolejności, Ganon zabił króla Rhoama, czempionów i wszystkich obecnych w zamku, miasto zamkowe zostało zniszczone, a Link został ciężko ranny broniąc Zeldy. Zelda przeżyła i zabrała Linka w bezpieczne miejsce i ukryła master sword, po czym zmierzyła się z Ganonem sama, używając swojej magii, aby zamknąć go w murach zamku.
Gra rozpoczyna się 100 lat po tych wydarzeniach, gdy Link budzi się z wnętrza sanktuarium zmartwychwstania. Tajemniczy kobiecy głos prowadzi go do zrujnowanego już Hyrule, gdzie spotyka starszego mężczyznę, który, pomagając Linkowi przystosować się do zrujnowanego świata, okazuje się być niespokojnym duchem Króla Rhoama, ostatniego króla Hyrule. Król wyjaśnia Linkowi, że Ganon został zamknięty w zamku Hyrule na sto lat, ale ciągle rośnie w siłę, a król prosi Linka, aby go pokonał, zanim się uwolni i zniszczy świat
Świat Breath of the Wild jest nieustrukturyzowany i zaprojektowany, aby nagradzać eksperymenty i pozwala na ukończenie opowieści w sposób nieliniowy.
W odróżnieniu od poprzednich gier z serii, Breath of the Wild oferuje pełny otwarty świat, prawdopodobnie największy w całej serii (mapa jest około 12 razy większa od tej, która była w Twilight Princess). Jak w większości gier z serii, gracz zaczyna od małego samouczka, po którego wykonaniu i można swobodnie zwiedzać świat w swoim własnym tempie. Breath of the Wild wprowadza jako pierwsza gra silnik fizyczny do serii, co pozwala graczom podejść do problemów na różne sposoby i gra nie narzuca jedynego słusznego rozwiązania zagadek. W grze zastosowano także, jak to nazwało samo Nintendo, "silnik chemiczny", który definiuje fizyczne właściwości obiektów i zarządza ich interakcją z graczem i przeciwnikami. Te podejścia projektowe prowadzą do ogólnie niestrukturalnego i interaktywnego świata, który nagradza eksperymenty i pozwala na nieliniowe opowiedzenie fabuły.
Nowością w serii jest wspinaczka na każdą pionową powierzchnię (ograniczone jedynie przez pasek wytrzymałości) oraz paralotnię. W przeciwieństwie do poprzedniczek, w których Link otrzymuje kluczowe bronie na stałe, w Breath of the Wild, broń i przedmioty znajdujemy w otaczającym nas świecie, w tym broń, łuki i tarcze, które niszczą się po nadmiernym użyciu i przepadają na zawsze. Przedmioty mają wiele zastosowań, na przykład drewnianą tarczę można wykorzystać jako snowboard, aby zjechać ze zbocza góry. Gracze mogą również zdobyć różne owoce, zioła, mięso z polowań czy materiały, które pomogą nam w ulepszeniu sprzętu albo stworzeniu jedzenia, które poza przywróceniem życia da nam nowe właściwości, jak na przykład odporność na zimno.
W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii, wszystkie dodatkowe przedmioty czy moce nie są oddzielnymi przedmiotami, które trzeba kupić czy ograniczonymi umiejętnościami, tylko wszystko jest ograniczone do Sheikah Slate, który służy nie tylko jako interaktywna mapa czy aparat. Na początku gry na Sheikah Slate zainstalowano wiele mocy runicznych, jak na przykład bomby, których nie trzeba już kupować. Magnesis to runa, która pozwala nam manipulować metalowymi obiektami, Cryonis tworzy lodowe bloki na każdej powierzchni, na której jest woda, i Staza, która tymczasowo zatrzymuje obiekty w czasie. W walce, gracze mogą zablokować cele, aby uzyskać bardziej precyzyjne ataki, a niektóre kombinacje przycisków pozwalają na zaawansowane kombinacje. W walce można wykorzystać również otoczenie, jak na przykład zrzucić wcześniej nieopodal głaz z góry, który stratuje przeciwników.
Aktywowanie wież i kaplic dodaje punkty szybkiej podróży, ale też odkrywa mapę, podobnie jak w serii Assassin's Creed. Seria Legend of Zelda jest znana z podziemi, w których były zagadki i rozwiązywanie ich, tak jak odnajdywanie było głównym celem gier, jednak te w Breath of the Wild zostały zastąpione przez sanktuaria, która są swoistymi pokojami wyzwań, od umysłowych po walkę. W przeciwieństwie do poprzednich gier, zaliczenie sanktuarium nie daje nam nowej umiejętności czy przedmiotu, tylko Spirit Orbs, które można wymienić przy statule bogini na dodatkowe zdrowie lub wytrzymałość.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild miało swoją premierę 3 marca 2017 roku.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - komentarze (0):