Audiosurf 2
Audiosurf 2 to pełnoprawny sequel zręcznościowej gry muzycznej opracowanej przez Dylana Fitterera. Opublikowana w 2008 roku prekursorka odniosła spory sukces wśród graczy i była jedną z pierwszych w pełni niezależnych produkcji, którą zainteresowali się giganci z Valve Corporation.
Zasadnicza koncepcja gry nie uległa zmianie. Nadal więc ścigamy się w rytm muzyki na generowanych proceduralnie, futurystycznych trasach, otrzymując punkty za grupowanie różnokolorowych bloków i omijanie szarych kul. Kształt i kolorystyka trasy, a także rozkład bloków uzależnione są od odtwarzanej w tle muzyki. Przykładowo, w wolnych fragmentach trasa wznosi się do góry, a bloki poukładane są stosunkowo rzadko, zaś przy szybszych trasa opada, a kolorowych klocków jest coraz więcej. Co jednak najważniejsze, jako podkład posłużyć nam może dowolnie wybrany utwór, zapisany w formacie mp3, m4a, wav, ogg lub audio CD. A dzięki temu każdy z graczy może bawić się przy wybranej przez siebie, ulubionej muzyce.
To, co od razu rzuca się w oczy, to znacznie ulepszona oprawa graficzna gry. Co prawda nadal utrzymana jest ona w tej samej, oryginalnej stylistyce, przypominającej wizualizacje z popularnych odtwarzaczy muzycznych typu WinAmp, wykonano ją jednak w znacznie wyższej rozdzielczości i okraszono dziesiątkami najnowszych efektów wizualnych. Znacznie więcej dzieje się również „w tle” i poza samą trasą, a dzięki temu czas spędzony z grą to prawdziwa uczta, nie tylko dźwiękowa ale i wizualna.
Główną nowością wprowadzoną do mechaniki gry jest możliwość wybicia się w powietrze (którą sugerował już pierwotny tytuł gry Audiosurf Air). Daje to graczom możliwość wykonywania efektownych, wysoko punktowanych ewolucji, pozwalając jednocześnie na ominięcie bardziej skomplikowanych fragmentów trasy, gdzie ilość kolorowych bloków i przeszkód jest największa. W porównaniu do pierwowzoru, zmianie uległa ilość i wygląd postaci, którymi możemy się ścigać. Są one też bardziej realistyczne, jak np. balansujący na desce surfer, wykonujący podczas ewolucji powietrznych efektowne front i back flipy. Każda z postaci ma swoje własne funkcje dodatkowe, ale i też nieco odmienne zasady gry, co w praktyce przekłada się na sporą ilość zróżnicowanych trybów zabawy.
Podobnie jak pierwowzór, Audiosurf 2 oferuje nam możliwość gry w pojedynkę i umieszczania swoich osiągnięć na internetowej tablicy wyników oraz zabawy ze znajomymi w specjalnym trybie Audiosprint. Gra oficjalnie wspiera Steam Workshop, co stwarza ogromne możliwości dla modderów chcących podzielić się efektami swoich prac w internecie.
Audiosurf 2 - komentarze (1):
Wymagająca i ciekawa 7,5/10