Black Mirror, to reboot znanej przygodówki w klimacie horroru, stworzonej przez Future Games. Black Mirror od studia KING Art Games, to przygodowy horror, którego wydaniem zajęło się THQ Nordic.
Szkocja, rok 1926. Po samobójczej śmierci ojca David Gordon po raz pierwszy w życiu jedzie do swojego gniazda rodowego. Czekają na niego mroczne tajemnice, które wielu Gordonów doprowadziły do utraty zmysłów. Nękany od narodzin przez koszmary i sny na jawie David boi się, że jego przeznaczeniem może być pójście w ślady ojca, drogą wiodącą do szaleństwa i śmierci. Czy jego rodzinę naprawdę nęka klątwa, w którą wierzył jego ojciec? To właśnie David musi odkryć straszną prawdę, którą milczenie wielu pokoleń pogrzebało pod kamiennymi murami. Zamek Black Mirror domaga się ofiary...
Kluczowe cechy gry:
„Stałem się niepoczytalny, lecz miewam długie okresy okropnej poczytalności”.
Edgar Allan Poe
David Gordon nigdy zbyt dobrze nie poznał swojego odosobnionego ojca. Przeżywa jednak wstrząs, gdy zostaje wezwany do domu rodowego swej rodziny w szkockich górach, gdzie ojciec odebrał sobie życie. O jego ostatnich tygodniach David wie niewiele, jednak okoliczności samobójstwa wydają się nadzwyczaj osobliwe. Załatwianie sprawy spadku jest dla młodego Gordona tylko wymówką. Dzięki niej może dowiedzieć się więcej o zamku, w którym dorastał jego ojciec, poznać nieznanych dotąd krewnych i przeniknąć tajemnice otaczające śmierć rodzica. Przez całe życie nękany koszmarami i snami na jawie, David boi się, że jego przeznaczeniem jest pójście w ślady ojca ścieżką szaleństwa i śmierci. Czy naprawdę istnieje klątwa dręcząca rodzinę Gordonów od pokoleń, w którą tak bardzo wierzył ojciec Davida? A może tajemnice ukryte pośród zimnych murów zamku Black Mirror mają bardziej przyziemny charakter? To Davidowi przypadnie odkrycie straszliwej prawdy skrywanej przez wieki i zakopanej pod tonami kamienia.
„Śniący za dnia wiedzą o wielu rzeczach, które umykają ludziom śniącym tylko nocą”.
Edgar Allan Poe
Tak jak w oryginalnej trylogii, gatunek gotyckiego horroru – z jego wyjątkową atmosferą szaleństwa i psychicznego bólu – pozostaje w centrum Black Mirror. Zastosowana w oryginalnej trylogii mechanika typu „wskaż i kliknij” stała się podstawą nowego spojrzenia na rozgrywkę. Gra koncentruje się na prowadzeniu szczegółowego śledztwa oraz interakcjach z koszmarnymi wizjami dręczącymi głównego bohatera Davida Gordona.
„Żaden człowiek nie może sobie wybrać, jak umrze”.
Detektyw Collier, Black Mirror (2003)
W oryginalnej trylogii Samuel Gordon i Darren Michaels poszukują prawdy o klątwie Czarnego Lustra, która od pokoleń prześladuje rodzinę Gordonów. Ta uznana trylogia położyła fundamenty pod Black Mirror (2017). Przejmująca atmosfera gotyckiego horroru, bogata oprawa graficzna oraz mroczna opowieść pełna postaci, które nie pozwalają się łatwo rozszyfrować – przygoda Samuela Gordona i Darrena Michaelsa jest dziś tak samo wciągająca, jak wtedy, gdy gry po raz pierwszy ujrzały światło dzienne.
Gra dostępna w dystrybucji cyfrowej na platformie Steam w wersji na PC, Mac, Linux, Playstation 4 i Pro i Xbox One od 20 listopada 2017 roku.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Black Mirror (2017) - komentarze (3):
Elemęty czasowe powinny być zakazane w grach, nie dla tego, że z automatu są złe a raczej dla tego, że twórcy źle je tworzą. Czasówki powinny być jak w fallout gdzie była to istotna, oparta w fabule i towarzycąca przez cały czas gry mechanika będąca sensownie i wiarygodnie uzasadniona. W grach etapy czasowe zamiast dawać frajdę to irytują i psują klimat. Skopanych poruszanie się to też spory minus, ciekawa fabuła jest chyba najwarzniejszym aspektem gry zaraz obok łamigłówek.
Pierwsze moje wrażenie to taki Alan Wake w Szkocji. Właśnie mi się przypomniało, że muszę Alana dokończyć kurka wodna :)
Kuchnia falek, moje skojarzenie to jednak serial :/.