Godus
Godus to strategia czasu rzeczywistego należąca do podgatunku określanego mianem „god game”. Całość powstała jako duchowy spadkobierca serii Populous. Projekt wyprodukowało studio 22 Cans pod przewodnictwem Petera Molyneuxa, czyli ojca takich marek jak Dungeon Keeper, Black & White oraz również Populous.
Peter Molyneux zapoczątkował ten typ gier i Godus stanowi ewolucję całej koncepcji dzięki dodaniu rozbudowanych opcji multiplayer oraz wykorzystaniu nowoczesnego silnika graficznego. W grze wcielamy się w boga dbającego o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców. Pomaga nam w tym szereg nadnaturalnych mocy pozwalających m.in. wpływać na kształt terenu, dzięki czemu możemy stworzyć idealne warunki do rozwoju społeczności naszych wyznawców. Zamieszkujący świat gry ludzie kontrolowani są przez dynamiczną sztuczną inteligencję.
Moc każdego boga zależy od liczby czczących go wiernych. Zaczynamy jedynie od dwóch wyznawców, ale liczba ta szybko rośnie wraz ze stawianiem nowych budowli. Prędzej czy później konieczne jest jednak porzucenie pokojowego rozwoju i udanie się na podbój terenów należących do innych cywilizacji. Podczas bitew wspomagamy naszą armię potężnymi zaklęciami bojowymi. W każdej chwili możemy też opętać dowolną jednostkę z podległej nam cywilizacji i pokierować jej ruchami z perspektywy pierwszej osoby.
Jedną z nowości w Godus jest sposób zrealizowania systemu rozwoju cywilizacyjnego. Otóż gracz zbiera w grze karty reprezentujące poszczególne surowce, technologie i w końcu ery cywilizacji. Znajdują się one w skrzynkach lub świątyniach. Przejście z epoki pradawnej do epoki brązu wymaga więc eksplorowania terenu i odrobiny szczęścia. Takie podejście punktuje też na inne sposoby, bo na mapach ukryto rozmaite świątynie, gwarantujące bonusy dla naszych poddanych.
Godus oferuje zarówno kampanię, jak i szereg samodzielnych trybów zabawy przeznaczonych do zabawy solo lub z innymi graczami. W ramach rozgrywek multiplayer możemy zmierzyć się z innymi ludźmi lub połączyć z nimi siły w ramach kooperacji przeciwko sztucznej inteligencji. Aspekt sieciowy i społecznościowy gry uatrakcyjnia opcja założenia własnej sekty, którą rozwijamy i kształtujemy za pomocą kolejnych zwycięstw lub porażek.
Godus - komentarze (2):
Gra od początku daje nam znać, że lepiej wydać pieniądze i nie ''męczyć się''. Miał być powrót do przeszłości Petera Molyneuxa, a są dawne czasy i mikrotransakcje...
Nie polecam, 4,5/10