Gone Home
Pierwszoosobowa przygodówka pełnymi garściami czerpiąca z gatunku horroru. Zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji, rozwiązywaniu zagadek i odkrywaniu sekretów fabuły. Nie uświadczymy tu żadnych sekwencji walki. Zamiast tego otrzymujemy prawdziwie interaktywny wirtualny świat, rządzony prawami logiki i zasadami fizyki.
Gone Home to utrzymana w konwencji interaktywnego horroru gra przygodowa. Jest to debiutanckie dzieło zespołu The Fullbright Company. Pracujący w nim ludzie nie są jednak amatorami. Studio założył trzon zespołu odpowiedzialnego za świetne DLC Minerva's Den do gry BioShock 2. Dodatek ten spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu i wiele osób uważa go za lepszą produkcję niż podstawowa wersja
W Gone Home akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji, rozwiązywaniu zagadek i odkrywaniu sekretów fabuły. Brakuje tu jakichkolwiek scen walki. Autorzy stworzyli bardzo interaktywny świat, rządzony przez realistyczny silnik fizyczny. Jednocześnie brak tu nielogicznych ograniczeń swobody gracza. Przykładowo, wszystkie drzwi, szuflady czy szafki można otworzyć, pod warunkiem, że nasza postać da radę do nich dosięgnąć.
Gra powstała na silniku Unity i została zaprojektowana głownie pod kątem klawiatury i myszki, choć jako opcja dostępne jest też sterowanie padem.
Gone Home - komentarze (1):
I znów ciekawy klimat a graficznie słabo. Jednak wiadomo budzety okrojone to tez nie mozna zrobic czegos lepszego.