Interference
Interference to utrzymana w stylistyce cyberpunk i technoir niezależna platformówka z elementami skradanki i gry logicznej. Produkcja jest dziełem jednoosobowego francuskiego studia Indivisibles w osobie niejakiego Anthony'ego Beyera.
Akcja gry toczy się w futurystycznym mieście Arachnopolis, gdzie prawa obywatelskie zostały wyparte przez totalitaryzm, ucisk jednostki i złożone z robotów oddziały policji. Wcielamy się w rolę człowieka wplątanego przez pomyłkę w spisek organizacji cyberterrorystycznej o nazwie Interferers. Gra toczy się o tajemnicze urządzenie, znane jako Glitcher, pozwalające modyfikować architekturę miasta wedle woli użytkownika. Przemierzając mroczne ulice Arachnopolis, poznamy prawdę o Interfererach, ciemne układy rządzące metropolią i podłoże konfliktu, który zniszczył nasze dotychczasowe, spokojne życie.
Rozgrywka sprowadza się głównie do eksploracji cyberpunkowego miasta, podczas której odkrywać będziemy jego nowe rejony wypełnione gangami i różnymi typami spod ciemnej gwiazdy. W trakcie naszej misji spotkamy wiele wrogo nastawionych postaci niezależnych. Ponieważ w Arachnopolis zabijanie jest rozwiązaniem ostatecznym, mogącym niepotrzebnie ściągnąć na nas uwagę, lepszym wyjściem będzie zawsze pozostanie niezauważonym. Dodatkowo autor uraczył nas wieloma zagadkami logicznymi, takimi jak przesuwanie platform, dzięki którym dostaniemy się na wyższe kondygnacje budynków lub unikniemy śmiercionośnej pułapki. Te i inne łamigłówki będziemy mogli rozwiązać spokojnie, korzystając z trybu aktywnej pauzy. Kluczem do sukcesu jest umiejętne wykorzystanie wspomnianego Glitchera, dzięki któremu w wielu przypadkach ułatwimy, bądź wręcz utorujemy sobie dalszą drogę.
Stworzona na silniku Unity dwuwymiarowa oprawa graficzna gry przypomina nieco Mark of the Ninja studia Klei Entertainment. Nasze działania prowadzimy głównie pod osłoną nocy, stąd też w Interference dominuje kolor ciemnoniebieski, rozświetlany gdzieniegdzie przez czerwoną poświatę neonów lub laserów. Zmaganiom towarzyszy muzyka elektroniczna, nawiązująca stylistyką do klasycznych platformówek science-fiction z początku lat 90-tych.
Interference - komentarze (1):
Jest w porządku 7/10