Killing Floor 2 to brutalna strzelanka skoncentrowana na kooperacyjnym trybie multiplayer. Produkcję opracowało odpowiedzialne za pierwszą część studio Tripwire Interactive, czyli zespół mający na koncie także serię Red Orchestra.
Gra nie posiada rozbudowanej warstwy fabularnej. Akcja toczy się w bliskiej przyszłości i opowiada o walce małych grup doskonale wyszkolonych żołnierzy z hordami krwiożerczych mutantów, będących efektem eksperymentów medycznej korporacji Horzine Biotech. W momencie rozpoczęcia zabawy potwory opanowały wiele ludzkich miast i wśród dostępnych map znajdziemy m.in. zrujnowany Paryż. Całość utrzymana jest w klimacie horrorów klasy B.
Killing Floor 2 zbudowano na podobnych fundamentach co pierwowzór. Ponownie otrzymujemy więc nastawioną na tryb kooperacyjny pierwszoosobową strzelankę, w której niewielka grupa graczy wspólnymi siłami musi odpierać ataki kolejnych fal morderczych mutantów. Gra jest trudna i przetrwanie wymaga ścisłego współpracowania z towarzyszami broni. Po poradzeniu sobie z każdą grupą mutantów, zyskujemy chwilę oddechu, kiedy to możemy przegrupować siły, zreperować uszkodzone barykady i odwiedzić handlarzy, gdzie za zarobioną na zabijaniu potworów gotówkę kupujemy amunicję i uzbrojenie. Pod koniec każdej fali wrogów czeka nas starcie z potężnym bossem.
Rozgrywkę urozmaica system rozwoju. Poziomów doświadczenia jest 25 i każdy odblokowuje dwie nowe umiejętności. Na raz możemy włączyć jednak tylko jedną z każdej pary. Mocno przerobione zostały też poziomy trudności. W poprzedniej części różniły się one tylko szybkością i wytrzymałością mutantów, natomiast teraz przeciwnicy stają się bardziej agresywni oraz zyskują dodatkowe zdolności.
Projekt opracowano przy użyciu znacznie większego budżetu niż w przypadku pierwowzoru. Zapewniło to wyraźnie lepszą jakość grafiki, z wyższym poziomem detali oraz realistycznymi animacjami opartymi na technologii motion capture. Autorzy zaimplementowali również rozbudowany i bardzo brutalny system obrażeń. Ciało każdego mutanta podzielone zostało na wiele oddzielnych części. Możliwe jest np. oderwania pociskami mięsa od czaszki potwora, następnie przebicie kości w celu odsłonięcia mózgu, który na końcu poszatkujemy na małe kawałki. Zintegrowany z tym jest realistyczny silnik fizyczny, zapewniający ciałom wrażenie posiadania właściwej wagi, a podczas zabawy na mapy wylewane są hektolitry krwi, która pozostaje widoczna aż do końca meczu.
Spis treści:
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Killing Floor 2 - komentarze (1):
Mimo, że lubię klimaty zombie itp jakos ta grafika i rozgrywka w tej grze mnie nie przekonuje.