Raindrop
Raindrop to niezależna survivalowa gra FPP z otwartym postapokaliptycznym światem. Mamy tu do czynienia z debiutanckim projektem zespołu Raindrop Studios, tworzonym od 2009 roku przez dwóch pełnych zapału deweloperów, którzy pierwotnie planowali swój tytuł jako dużą modyfikację do Half-Life’a 2.
Akcja tytułu została osadzona w tytułowym Raindrop – radzieckim kompleksie badawczym, będącym jednocześnie miastem, w którym miało mieszkać kilkadziesiąt tysięcy naukowców i członków personelu wraz z rodzinami. Zbudowano go tuż po zakończeniu II wojny światowej, kiedy przejęto dorobek nazistowskiej nauki i postanowiono kontynuować niektóre spośród niekompletnych projektów. Jak to często bywa, eksperymenty zakończyły się katastrofą, doprowadzając do zdewastowania i wyludnienia obszaru, a następnie do pojawienia się na nim rozmaitych nadnaturalnych fenomenów, takich jak potwory czy niewytłumaczalne zjawiska. Zadaniem gracza jest odkrycie tajemnicy opuszczonego kompleksu i przeżycie. Na bohatera czekają bowiem nie tylko „zwykłe” niebezpieczeństwa, pokroju bandytów czy mutantów, ale również urazy psychiczne, wywoływane przez niezwykłe zjawiska nawiedzające Raindrop, mogące doprowadzić postać do utraty zmysłów. Co ważne, protagonista nie jest żołnierzem, lecz zwykłym, wątłym człowiekiem, dlatego otwarta walka może okazać się nie najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że zasoby broni i amunicji są bardzo ograniczone.
Kluczowy element rozgrywki w Raindrop stanowi system rzemiosła. Przychodzi nam zbierać przeróżne przedmioty (generowane losowo w pojemnikach), a następnie łączyć ze sobą, tworząc prowizoryczną broń, ulepszenia do niej, narzędzia i inne środki, które pozwalają przeżyć w kompleksie jeden dzień dłużej. Nie brakuje też pojazdów, pozwalających sprawniej przemieszczać się po świecie gry – co ciekawe, one również podlegają modyfikacjom.
Inny ważny element rozgrywki to zagadki logiczne. Często opierają się one na zasadach rządzących fizyką, elektrycznością, mechaniką i cieczami, wiernie odzwierciedlonymi za pomocą napędzającego produkcję silnika Unity. Ta sama technologia odpowiada również za pełny cykl dobowy oraz zmienne warunki atmosferyczne. Elementy te, połączone ze szczegółowymi modelami, realistycznymi animacjami, dużymi przestrzeniami oraz efektami, które zwiększają poczucie imersji, składają się na bardzo atrakcyjną oprawę audiowizualną.
Co ciekawe, kompleks Raindrop i jego okolice możemy eksplorować nie tylko w pojedynkę, ale również z żywym towarzyszem w trybie kooperacji. W grze zawarto także możliwość toczenia drużynowych potyczek między grupami graczy.
Raindrop - komentarze (0):