Return of the Obra Dinn to detektywistyczna przygodówka rozgrywana z perspektywy pierwszoosobowej. Produkcję opracował Lucas Pope, czyli twórca m.in Papers, Please i The Republia Times.
Tytułowy Obra Dinn to potężny statek handlowy, który w 1802 roku wyruszył z londyńskiego portu na długi rejs do Azji z dwustoma tonami cennych towarów na pokładzie. Miał dotrzeć do Przylądka Dobrej Nadziei w ciągu sześciu miesięcy, a następnie kontynuować dalej swoją podróż. Niestety, nigdy nie dopłynął do tego punktu i po krótkich poszukiwaniach frachtowiec uznano za zaginiony. Ku zaskoczeniu wszystkich, sześć lat później, 14 października 1808 roku, Obra Dinn zawinął do portu w Londynie. Jego żagle były uszkodzone, a na pokładzie nie było żywej duszy. Gracze wcielają się w agenta ubezpieczeniowego pracującego dla Kompanii Wschodnioindyjskiej. Bohater musi dostać się na statek i ustalić, co tak naprawdę się wydarzyło. Kluczową rolę w odkrywaniu prawdy odgrywa dziennik kapitana, który najpierw trzeba jednak odszukać.
Scenariusz jest klasyczną opowieścią detektywistyczną, w której powoli odkrywamy kolejne fragmenty układanki i przy odrobinie wysiłku możliwe jest wydedukowanie prawdy zanim zrobi to główny bohater. Gra jest przygodówką, więc testowany jest przede wszystkim nasz spryt, a zabawa polega głównie na eksplorowaniu pokładu statku i rozwiązywaniu łamigłówek. Same zagadki nie przypominają jednak standardowych dla tego gatunku, polegających na zbieraniu przedmiotów i wykorzystywania ich na elementach otoczenia - zajmujemy się szukaniem śladów oraz zestawianiem ich z zapisami w dzienniku kapitana, co pozwala nam ustalić prawdę.
Return of the Obra Dinn jest projektem odmiennym od wcześniejszych tytułów Lucasa Pope'a. Zabrakło w nim kontekstu politycznego, a mechanizmy rozgrywki są bardziej tradycyjne. Autor nie zrezygnował z ciekawych eksperymentów, tyle że tutaj obejmują one sposób opowiadania fabuły i generowania grafiki. Oprawa wizualna wykonana została w 3D, co pozwala na swobodną eksplorację statku. Jednocześnie jednak autor postawił na pełen pikseli czarno-biały styl, skutecznie naśladujący wygląd wczesnych gier z komputera Apple II.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Return of the Obra Dinn - komentarze (0):