The Dead Linger
The Dead Linger jest grą FPS, w której twórcy jak najdokładniej i z jak największym realizmem odtworzyli świat, gdzie większość ludzkiej (i nie tylko ludzkiej) populacji zmieniło się w bezmyślne, lecz niebezpieczne zombie. Produkcją i wydaniem tytułu zajęło się studio Sandswept, znane przede wszystkim z ekonomicznej strategii czasu rzeczywistego Detour.
W grze wcielamy się w jednego spośród niewielu ocalałych z katastrofy, która zmieniła większość ludzi w zombie. Odpowiedzialnym za ten stan rzeczy jest tajemniczy wirus, który w mgnieniu oka rozprzestrzenił się po całym globie, przemieniając ludzi i zwierzęta w agresywne, bezmyślne stworzenia. Jedynym zadaniem gracza jest jak najdłuższe przetrwanie w zdewastowanym świecie. Długość życia bohatera zależy przede wszystkim od umiejętności i decyzji gracza. Do jego głównych zadań w trakcie rozgrywki należy m.in. odpowiednie ufortyfikowanie kryjówki, współpraca z innymi ocalałymi (albo wręcz przeciwnie – umiejętne odpieranie ich ataków) oraz skuteczna obrona przed hordą umarlaków.
Świat gry nie posiada sztywnych granic – jest nieograniczony, nieskończony i w całości generowany na bieżąco. W czasie walki o przeżycie bohaterowi przyjdzie zwiedzać różne miejsca, tworzone losowo za pomocą elementów pogrupowanych w kilku kategoriach (np. miasto, wieś, las, bagna, kanały, stare kopalnie czy strefa przemysłowa). Oczywiście, wszystkie lokacje wypełnione są chodzącymi trupami, więc nie warto ruszać się gdziekolwiek bez odpowiednich narzędzi przeznaczonych do obrony.
Twórcy wzbogacili swój świat także o różne warunki pogodowe, które nie tylko sprawiają, że gra jest bardziej realistyczna, ale także znacząco wpływają na rozgrywkę. Na przykład burza z piorunami sprawi, że zombie będą miały trudności z usłyszeniem kroków bohatera, a ciemność znacząco zmniejszy ich pole widzenia, wyostrzając za to słuch.
Zombie możemy pozbywać się przy pomocy mniej lub bardziej skomplikowanych narzędzi zniszczenia. Ich różnorodność waha się od zwykłej deski (którą ulepszyć można za pomocą kilku gwoździ), przez ogromy młot i małokalibrowy pistolet, aż do broni myśliwskiej. Część przedmiotów dostępnych w grze możemy bez trudu połączyć z innymi rzeczami, tworząc nowe, śmiercionośne urządzania (np. połączyć można ze sobą koktajl Mołotowa i pułapkę na niedźwiedzie, a przyklejenie prochu strzelniczego do głowicy młota za pomocą taśmy klejącej pozwoli na wytworzenie broni, która oprócz obrażeń wynikających z celnego ciosu zadaje także rany pochodzące z wybuchu). Twórcy dodali do swojego wirtualnego świata także pojazdy, które gracz może prowadzić – jeżeli, oczywiście, jest w posiadaniu odpowiedniego paliwa.
Realizm rozgrywki związany jest również ze stanem zdrowia bohatera: żeby funkcjonować, będzie musiał znajdować pożywienie, woda natomiast pozwoli mu zmniejszyć poziom „zainfekowania” (służyć może np. do obmywania twarzy z zakażonej krwi) wirusem zmieniającym ludzi w zombie. Inny wyznacznik autentyczności gry to plecak głównego bohatera. Jest on ograniczony objętościowo – ekran ekwipunku podzielony jest na kratki, które odzwierciedlają pojemność plecaka. Znajdowane podczas wędrówki przedmioty zajmują jedną lub więcej kratek ekwipunku, więc włożyć do niego można tylko ograniczoną ich liczbę. Bohater dysponuje także pasem, przy którym umieścić może najpotrzebniejsze przedmioty.
Gra posiada także tryb multiplayer. Twórcy określają, że idealna liczba graczy walczących naraz o przetrwanie waha się od 2 do 8, ale mimo tego w rozgrywce może brać udział większa ich ilość.
The Dead Linger - komentarze (0):