The Riftbreaker doczekał się trzeciej dużej aktualizacji z nowościami. Co wprowadzono? Jak wypadają poszczególne elementy?

lubiegrac publicystyka The Riftbreaker doczekał się trzeciej dużej aktualizacji
The Riftbreaker doczekał się trzeciej dużej aktualizacji z nowościami. Co wprowadzono? Jak wypadają poszczególne elementy?



Tamer Adas | 28 lipca 2020, 00:15

The Riftbreaker doczekało się trzeciej dużej aktualizacji w ramach której Exor Studios wprowadziło do zabawy sporo nowości. Jak wypadają wprowadzone pomysły?
 
Na początku kwietnia zaprezentowaliśmy Wam nasze wrażenia z wersji Alpha 2 gry The Riftbreaker, tymczasem dziś chcielibyśmy poświęcić kilka chwil na przedstawienie Wam kilku nowości oraz obecnych wrażeń z ich implementacji. Co nowego wprowadzono? Jak te elementy wpływają na zabawę? Jak wypadają?
 
Jedną z najważniejszych nowości jest tryb przetrwania, w ramach którego gracz przenosi się na miejsce akcji, gdzie w określonym czasie musimy przetrwać i powrócić na Ziemię. W tym czasie otrzymujemy sporą wolność działania, jednakże wyzwania pojawiające się na naszej drodze taki czy inny sposób będą wpływać na przebieg rozgrywki.
 
W jego ramach miałem przyjemność zapoznać się z systemem wytwarzania przedmiotów oraz modyfikacji, zmierzyłem się z nowymi przeciwnikami, ujrzałem jak zmienił się system generowania poziomów oraz odczułem jakie znaczenie mogą mieć zjawiska pogodowe, którym towarzyszył także hardcore'owy tryb trudności.
 
 
20200726210210_1
 
Rozpocznijmy po kolei, czyli od zmienionego systemu generowania nowych map, które stały się konstrukcyjnie ciekawsze oraz realnie wpływające na to jak będziemy mogli działać w terenie. Przykładem była sytuacja, w której moją bazę przy najbliższych zasobach położyłem akurat w pewnego rodzaju skalnym narożniku, dzięki któremu mogłem sporo zaoszczędzić w kwestii obrony. W końcu skały nie odnoszą obrażeń, a przejścia pomiędzy nimi nie były duże. Wobec czego siłą rzeczy postawienie na grubsze mury było nie tylko oszczędnością, ale także ułatwieniem wyjątkowo cennym w ramach trybu hardcore.
 
Tego typu poprawek oraz nowości jest sporo, wobec czego zawsze możemy sprytnie przygotować się do poszczególnych ataków na naszą siedzibę, mogąc także zyskać nieco czasu w zapasie.
 
20200726211417_1
 
Wprowadzony system tworzenia uzbrojenia oraz modyfikacji to cenna atrakcja, dzięki której zabawa zaczyna przypominać chociażby demo z targów PGA 2019, gdzie mogłem stale zmieniać "pukawki". Niemniej uwagę warto skierować ku temu funkcjonowaniu surowców, co niestety nie było mi sojusznikiem podczas jednej z sesji. Aby uzyskać rozwój już musimy rozsądnie dbać o zasoby, a do tego właśnie dochodzą bronie, które są dość kosztowne i w dodatku niekiedy wymagają od nas przeszukiwania mapy celem odnalezienia dodatkowych budynków. Odniosłem wrażenie, że w zasadzie na tę kwestią potrzebne będą dokładne prace, ponieważ po odblokowaniu mocniejszych wariantów nie byłem w stanie ich odblokować, szczególnie w chwili poszukiwania po mapie, gdzie tam się znajduje to kolejne źródło zasobów. Z resztą niektóre elementy takie jak młot wymagają jeszcze wprowadzenia grafik czy poprawnej nazwy. 
 
Udało mi się przy okazji przekonać, że zadbano o jeszcze większe zwiększenie się wyrazistości poszczególnych modeli, dzięki czemu korzystanie z nich daje jeszcze więcej zabawy podczas poszukiwania najbardziej optymalnych rozwiązań. Badania są w tej dziedzinie nieco zbyt długie, wobec czego niekiedy nieco odechciewa się z nich korzystać, gdyż efekty nie są do końca warte oczekiwania.
 
20200726215545_1
 
Spore wrażenie zrobiły na mnie nowe zjawiska pogodowe, wobec których zwyczajnie ujrzałem jak uciekają mi punkty wytrzymałości podczas charakterystycznego opadu z nieba, nie zabrakło także trzęsienia ziemi czy innych niespodzianek, z którymi się warto zapoznać samodzielnie. Mało która gra może obecnie pochwalić się aż tak znaczącymi zmianami, dzięki czemu mam nadzieję, że wraz z kolejnymi obszarami zaimplementowane zostaną liczne jeszcze liczniejsze propozycje na "dogryzienie" graczom. ;)
 
Ostatnie zmiany wniosły do The Riftbreakers sporo przyjemnych ścieżek do wybrania, przy czym część z systemów potrzebuje usprawnienia, ponieważ w chwili obecnej nie ze wszystkich jest sens korzystać. Niekiedy radzimy sobie bez nich lub ograniczamy się do podstawowych rozwiązań, co nie należy do najbardziej atrakcyjnych i satysfakcjonujących doznań.
 
Dziękujemy EXOR Studios za udostępnienie The Riftbreaker!
 
The Riftbreaker na komputerach osobistych powinno mieć premierę w 2020 roku. Zaplanowane zostały wersje także na PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 oraz Xbox Series X.
 
 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

123456789101112131415161718
Komentarze [0]:

Inne newsy

Polecane teksty

Powiązane teksty

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners