Tamer Adas | 4 września 2023, 07:15
Niedawno zapowiedziana technologia Nvidia DLSS 3.5, która ma wprowadzić jeszcze lepszą optymalizacji działania sztucznej inteligencji odpowiedzialnej za zapewnienie lepszej rozdzielczości, wyższej wydajności oraz poprawionych rozwiązań, czyniących ray tracing jeszcze skuteczniejszym oraz piękniejszym. Jak zatem od teraz funkcjonować może śledzenie promieni i jak zmiany wpływają na widocznie poprawioną jakość?
Najnowsza wersja technologii [TECH] stanowi kolejny krok w rozwoju wykorzystania sztucznej inteligencji związanej z generowaniem grafiki w sposób jeszcze bardziej skuteczny oraz wydajny. O ile wersja 3.0 wprowadziła istotny aspekty generowania klatek, dostępnego z kartami RTX 40, o tyle już niebawem w wielu grach będzie można liczyć na wszystkich urządzeniach z rodziny GeForce RTX na rekonstrukcję promieni. W ten sposób gracze będą mogli jeszcze częściej obserwować, jak faktycznie funkcjonuje ray tracing i jakie możliwości potrafi zaoferować.
Poprzez zastosowanie sztucznej inteligencji [TECH] dostarcza jeszcze bardziej wierne oraz zwyczajnie piękne odwzorowanie tego, jak funkcjonuje światło, odbicia, cienie oraz naturalne przejścia między jego kolorami na licznych teksturach i obiektach w grze. Inżynierzy i projektanci zdecydowali się na wprowadzenie graficznego podziału sposobu działania posłanych cyfrowych wiązek światła, aby poprzez lepszą metodę uzyskiwać bardziej realistyczny i zadowalający obraz, jednocześnie nie narażając naszych podzespół na przyjęcie na siebie zbyt wielkich obliczeń.
Gdy dochodzi do tego jeszcze podniesienie rozdzielczości, uzyskiwane były efekty, które nie zawsze były równie zadowalające. Nowe rozwiązanie zawarte w DLSS 3,5 zaciąga obraz i informacje o rozdzielczości 1080p, następnie wprowadza cyfrowe wiązki, dodaje do tego aspekt ruchu oraz końcowych poprawek, poprzez swoje rozwiązania podnosi rozdzielczość oraz optymalizuje je, by zagwarantować wysokiej jakości obraz, uzupełniony o jeszcze lepsze oraz bardziej zadowalające oświetlenie z naturalniejszymi przejściami światła.
Nvidia pochwaliła się, że w przypadku [TECH] dostarcza 5 razy większe pole podstawowe do testowania systemu, aby sztuczna inteligencja mogła zapewniać bardziej kompetentne, rozbudowane oraz satysfakcjonujące efekty, pozbawione wcześniejszych problemów czy błędów, podczas generowania niektórych elementów ze sporymi zmianami w sposobie funkcjonowania światała czy cieni.
Producent jasno deklaruje, że w ramach [TECH] liczyć można na ulepszenie dotychczasowych funkcji oraz rozszerzenie je o rekonstrukcję promieni, zapewniającej jeszcze lepsze odwzorowanie realistycznego działania oświetlenia, jednocześnie nie wykorzystując do tego aż tak wiele mocy obliczeniowych. Wyższy poziom śledzenia promieni eliminuje zjawisko ghostingu, poprawia jakość odbić, ich szczegółowość oraz przejścia w czasie rzeczywistym. Nie zabrakło także uwzględnienia aspektu kolorystycznego
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu