autor:agusia16
Idziemy do przodu, przyglądając się leżącemu w wodzie rozbitemu statkowi. Wędrujemy w stronę wody, a Norah zauważy, że zbliża się straszna burza a ona dostrzega jakąś postać w świetle błyskawic (wpis z dzienniku). Wędrujemy w stronę rozbitego statku, a pojawią się nowe wpisy z dzienniku, jeden o tym, że Norah nie wie jak tu się dostała, a drugi, większy, dotyczący zniszczeń statku. Wchodzimy na wrak statku, kierujemy się do przodu, aż do drabinki, po której wchodzimy na górę.
Idziemy w lewo, a następnie skręcamy znów w lewo do generatora prądu. Najpierw musimy prawidłowo ustawić, a dokładnie opuścić dźwignie. Ponumerowałam je od 1-4. Licząc od lewej klikamy po kolei:
trzecią, drugą, czwarta i pierwszą.
Wszystkie lampki na generatorze będę się świecić na zielono. Teraz ciągniemy dźwignię w urządzeniu z lewej, włączając prąd.
Kierujemy się po kablu na drugą stronę i też ustawiamy dźwignię.
Teraz wędrujemy w stronę kajut.
Norah usłyszy głos, który wydaje się należeć do Harry'ego, wzywający pomocy. To jednak jedynie nagranie. O tym przekonamy się jak wejdziemy do kajuty z lewej.
Rozglądamy się. Zerkamy na mapę leżącą na stoliku. Statek polował na wieloryby. Zaglądamy do skrzynki stojącej na tym samym stoliku. Znajdziemy dwie księgi pokładowe. Załoga czegoś się bała. Mowa także o jakimś morskim stworzeniu. Nieco dalej znajdziemy notatkę Harry'ego, w której informuje o nastawieniu radiostacji. Po drugiej stronie znajdziemy notatkę dotyczącej czarnej mazi. Podchodzimy do radiostacji. Możemy ją wyłączyć. Zerkamy na ścianę, na której znajdują się ślady, odliczanie dni na statku. Zerkamy na kartkę leżącą przy radiostacji - wiadomość od Harry'ego, mówiącą o jakiś olbrzymich skalnych organach, które według niego mogłyby pozwolić na przedostanie się do samego serca wyspy. Podchodzimy do stolika na którym stoi dziwne urządzenie. Znajduje się tu karta z fragmentem legendy o wyspie Ponape i mieście Nan Madol zbudowanego z czarnego bazaltu. Po drugiej stronie zaś leży karka o testowaniu czarnej mazi, które zmienia konstystencje, lewituje pod wpływem drgań. Znajduje się tu także urządzenie, które według Norah zmienia częstotliwość drań.
Musimy je tak ustawić, by znajdujące się w pod szkłem płytki lewitowały na jednym, górnym poziomie, a na urządzeniu, które obsługujemy za pomocą pokręteł, pojawiły się liczby.
Na początek klikamy na przełącznik z lewej, by urządzenie zaczęło działać, następnie nieco bawimy się tymi przełącznikami. Najlepiej ustawić kamienie wysoko na jednym poziomie, a następnie delikatnie manewrować pokrętłem, bardzo delikatnie. Gdy wszystkie lamki na przeszklonym naczyniu z kamieniami będą świecić na zielono, na urządzenie pojawią się liczby. Nora je przerysuje.
Opuszczamy statek i wychodzimy za zewnątrz. Kierujemy się przed siebie, idąc po kablu, albo tropem kabla. Dotrzemy do pierwszego urządzenia, w którym przesuwamy dźwignię w dół, włączając nieco światła.
Idziemy dalej po kablu , skręcając w lewo (mamy tu dwie drogi). Tu znajdziemy kolejne urządzenie, którego przesunięcie dźwigni zapali kolejną lampę, nad kolejnymi namiotami.
W tej części wyspy znajdziemy skrzynki z jedzeniem a w jednej z nich ukryty przedmiot- puszkę sardynek.
Kierujemy się do kolejnego namiotu. Tu naszą uwaga zwraca leżące pod posłaniem dawno nie używane ubranie, poplamiona chusteczka, krwią i czarną mazią. Znajdziemy tez kapelusz, a na stoliku list, notatkę doktora, wspominającego o skałach tańczących melodię. Nieco dalej znajdziemy narzędzia chirurgiczne. Na kolejnym stoliku, w skrzynce, którą otworzymy znajdziemy list Franka do panny Ward, w którym znów wspomniane zostały organy, a obok niego jej odpowiedź, czyli list od C do Franka. Jest tu jeszcze zdjęcie dwóch dobrze dogadujących się mężczyzn. Podchodzimy teraz do miejsca, które służyło jako kuchnia. Znajdziemy tu zdjęcie załogi ekspedycji - pięć osób.
Przeszukujemy małe namioty znajdujące się w tej lokacji. W jednym z nich znajdujemy figurkę - drewniany amulet, a w kolejnym notatkę z ważnymi datami, które ktoś notował.
Wchodzimy do kolejnego namiotu, gdzie znajdziemy na stoliku płytę Ericha Zanna, magazyn sensacyjny, podręczną maszynę do pisania. Na kolejnym stoliku znajdziemy kliszę fotograficzną, wizytówkę agencji informacyjnej Ward & Blake, i trzy wycinki z gazety - kulty i rytuały, Dziwny wypadek z Massachusetss oraz informacje o ciałach Roberta Syydamana i jego żony. Otwieramy skrzynkę, w której znajduje się artykuł z gazety dotyczący wystawy. W miejscu przeznaczonym na ciemnię, znajdziemy magnetofon. Odsłuchujemy nagrania, w którym usłyszymy o ataku. W tym pomieszczeniu, w ciemni wiszą na sznurze jeszcze trzy zdjęcia - doktora Wita, śladów na plaży, które nie są ludzkie oraz mężczyzny przywiązanego do pala, z obłędnym spojrzeniem. Wracamy z powrotem i tu na sznurku, znajdziemy dwa zdjęcia o naprawie pozytywki i ataku.
Możemy jeszcze spojrzeć na kwiatka. Opuszczamy namiot i kierując się po kablu przechodzimy wąską ścieżką do kolejnej strefy na plaży.
Znajdziemy tu inne namioty. W jednym z nich pod stolikiem leży zgnieciony liścik o ataku doktora na Franka. Jest tu także projektor, który włączamy, może przesuwać slajdy, ale na razie nic to nam nie da.
Na tym samym stoliku znajdziemy także czarną maź w niewielkim pudełku. Wchodzimy za stolik z projektorem, gdzie na innym stoliku znajdziemy informacje i organach pływowych oraz budowli bazaltowej. Zerkamy na kalendarz.
Norah zrobi notatkę dotycząca faz księżyca.
Wychodzimy zza stołu i tym razem podchodzimy do stolika z prawej. Tu znajdziemy dziwne urządzenia przypominające małe organy czy mini pianino. Klikamy na klawisze, na wszystkie po kolei.
Norah zrobi notatki do dziennika - notatki.
Przyglądamy się książce. Otwieramy skrzynkę, w której znajdziemy notatkę z symbolami, które według Norah są połączone z instrumentem.
Norah zrobi notatkę - notatki.
Opuszczamy na razie namiot i wchodzimy na kamienne schody.
Na początku wędrujemy w prawo. Tu możemy zerknąć to co znajduje się w dole. Norah wypowie kilka zdań. Na górze znajduje się także malowidło ścienne, które dotykamy.
Wracamy całkowicie na początek lokacji, i przechodzimy za statek. Znajdziemy się blisko improwizowanego warsztatu.
Wchodzimy do środka. Na stoliku znajduje się skrzynka, a w niej zdjęcie najwyższego punktu na wyspie i budowli w kształcie rombu. Na stoliku notatka od Harry'ego do załogi mówiąca o organach, które osłoniły wejście do świątyni. Na kolejnym stoliku zaś notatka o budowli maszyny ze wszystkiego co zostało znalezione na Lady Shannon. Są tu też plany budowania jakiejś maszyny. Na kolejnym stoliku znajdzie palnik, a na jego brzegu kolejny list.
Wychodzimy i idziemy przed siebie, nad wodę, po czym skręcamy w prawo. Przy przewróconym reflektorze znajdziemy nadpalone zdjęcie.
Wracamy i tym razem wchodzimy na górną ścieżkę, po podeście do przodu.
Z lewej przy skrzynkach Norah zauważy kamienne drzwi, jakby wejście, które nie wie jak otworzyć. Wracamy i udajemy się z lewo, do widocznego przejścia w kamiennej budowli, które wydaje się Norah złowieszcze.
Rozglądamy się. Znajdziemy tu skrzynkę, a w niej kartkę oznaczającą otwieranie i zamykanie organów - otwieranie i zamykanie właściwych tub.
Udajemy się maksymalnie w prawo, schodzimy po kamiennych schodach na dół odkrywając oznaczenia wskazujące poziom wody.
Norah przepisze je do dziennika - notatki.
Opuszczamy to miejsce. Wracamy do namiotu z projektorem i klikamy na niego, wybierając slajd.
Norah sama powie, że to ten właściwy. Rysunek trafi do dziennika - notatki (musimy kliknąć na płótno z wyświetlonymi symbolami, żeby zostały zapisane).
Wracamy do lokacji, w której możemy aktywować organy. Na początek otwieramy urządzenie na środku, w którym znajdują się symbole - płytki z symbolami. Jest ich siedem. Trzy z nich muszą być otwarte.
Podpowiedź mamy w dzienniku - liczby z urządzenia na statku, czyli 264 Hz, 349 Hz oraz 415 Hz oraz symboli na instrumencie, którym zostały przypisane właśnie te częstotliwości, te liczby. Musimy także wiedzieć jaki symbol ma znaleźć się na panelu przy czymś co przypomina studnie. To faza księżyca. Została ona zapisana w kalendarzu. Dnia 7 listopada 1934 roku (data z dziennika), według kalendarza jest nów - oznaczenie pełne, zamalowane koło.
Przekręcamy więc panel, klikając dwa razy, tak, by studnia była całkowicie zamknięta.
Teraz musimy zająć się otwarciem właściwych symboli znajdujących się na ścianie budowli. Poziom otwarty - pozycja do góry, poziom zamknięty - na dół. Jeśli przyjrzymy się urządzeniu z wszystkim siedmioma symbolami, to czarna maż z symbolem oznacza otwarte, zaś szara, zamknięte.
Zaczynamy zatem:
- na kolumnie przy wejściu do tej lokacji - symbol jednej kropki - otwarty (ustawiony na górze);
- po wejściu do lokacji, z lewej strony, pierwszy symbol dwa romby - otwarty (ustawienie w górze);
- na tej samej ścianie, także z lewej strony, symbol odwróconych dwóch trójkątów - zamkniĘty (ustawienie na dół);
- schodami na dół (te w pobliżu poprzednich symboli), symbol z czterema małymi rombami, - zamknięty (pozycja na dole);
- z prawej strony - symbol z czterema małymi trójkątami odwróconymi - zamknięte (pozycja na dole);
- z prawej strony z trzema symbolami w pionie - zamknięte (pozycja na dole);
- na dole, schodami na dół, też z prawej, symbol z dwoma trójkątami - otwarty (położenie na górze).
Wracamy do urządzenia z symbolami. Prawidłowy układ powinien wyglądać tak jak na screenie poniżej. Naciskamy przycisk na dole i jeśli wszystko zrobiliśmy prawidłowo, usłyszymy dźwięk organów i pojawi się kamienny most, którym możemy powędrować i robimy to.
Przechodzimy do przodu, a potem za kamienny blok i klikamy na przycisk windy.
Wjedziemy na górę. Znajdziemy tu skrzynkę, otwieramy ją. We wnętrzu znajduje się list od Harry'ego do Norah, dotyczący tej wyspy, która źle wpływała na wszystkie osoby, całą ekspedycję, także na niego.
Po przeczytaniu podchodzimy do panelu i naciskamy wszystkie cztery przyciski aktywując organy. Wysuną się z nich cztery elementy. Wtedy naciskamy przycisk na dole aktywujemy organy do końca.
Wracamy i tym razem udajemy się w właśnie otwarte przejście. Kończymy rozdział.
Sherlock Holmes: Crimes & Punishments (Zbrodnia i Kara) - poradnik
Poradnik Testament Sherlocka Holmesa - Solucja, odpowiedzi, pomoc
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu