Rozdział 6 - Fhalgof (100%) - Call of the Sea - dwa zakończenia (100%)

lubiegrac poradniki Call of the Sea - dwa zakończenia (100%) Rozdział 6 - Fhalgof (100%) - Call of the Sea - dwa zakończenia (100%)



autor:agusia16

Call_of_the_Sea_203.jpg

Rozdział 6 - Fhalgof'n

Podróż wodna, która dla Norah wiele znaczy, wiele jej wyjaśnia, w końcu prowadzi ją przed świątynię.

Ruszamy do przodu, aż do postumentu. Na szmatce leży tam strzykawka, na której znajdują się resztki czarnej mazi oraz czarna maź na płytce. Zerkamy na wzór na kolumnie. Na razie nic z nią nie robimy i idziemy w stronę drzwi do świątyni.

Call_of_the_Sea_204.jpg

Przy schodach znajdziemy pistolet, w którym nie ma pocisku. Nieco dalej ślady krwi - ktoś został ranny, a jeszcze dalej z lewej - otwór po kuli. Na schodach zaś leży kobiecy kolczyk zabrudzony krwią.

Call_of_the_Sea_205.jpg

Przechodzimy za świątynię, z prawej strony, by obejrzeć malowidło na ścianie - sztylet.

Call_of_the_Sea_206.jpg

Teraz idziemy do obozowiska z prawej. W naczyniu znajdziemy pogiętą kartkę - list Harry'ego do Cass. Jest tu także zdjęcie Harry'ego, który krzyczy "nie działa (musimy je obrócić). W namiocie znajdziemy książkę Moby Dick.

Norah ją otworzy znajdując we wnętrzu wycięcie w kształcie sztyletu.

Na skrzynce znajdziemy aparat fotograficzny a w skrzynce zdjęcie Harry'ego w namiocie. Jest tu jeszcze pewne urządzenie ze zwierzęcą głową. Żeby do niego podejść, musimy wejść na schody. Ale na razie zostawiamy je i przechodzimy na lewą stronę, do kolejnego obozu. Na skrzynce znajdziemy list Harry'ego. Nieco dalej, w kociołku pomiętą kartkę - list. A na namiocie trzy kartki - biblioteka, krew + czarna maź, czyli katalizator oraz ołtarz i sztylet wyglądający jak ten Norah. Teraz wędrujemy na przeciwną stronę, do postumentu z głową, klikamy na niego, a Norah włoży do środka dłoń.

Call_of_the_Sea_207.jpg

Po chwili na jej dłoni pojawi się cos na kształt tatuażu. Rany na dłoni Norah przestawiają się, tworząc symbol. Rysunek pojawi się w dzienniku.

Call_of_the_Sea_208.jpg

Wracamy na dół i podchodzimy do podestu - ołtarzu ze znajomym symbolem. Klikamy na postument, na którym widoczna jest krew.

Norah wyciągnie sztylet, przetnie nim z lewą dłoń i przytknie ją do postumentu.

Call_of_the_Sea_209.jpg

Wrota świątyni się otworzą. Wchodzimy do środka. Na początek zerkamy na podłogę na symbol okaz z gwiazdą.

Norah skojarzy to jako "spójrz w gwiazdy".

Zerkamy zatem do góry, na sufit, którego nie ma.

Norah zobaczy gwiazdy, które ułożyły się w nieznany gwiazdozbiór niewidoczny z Ziemi.

Call_of_the_Sea_210.jpg

Przechodzimy przed siebie, wchodzimy na schody, by obejrzeć kolejne malowidło naścienne.

Call_of_the_Sea_211.jpg

Schodzimy i teraz podchodzimy do czterech kamiennych, zamkniętych drzwi i klikamy na konstelacje, jakie się tam znajdują. Norah je przerysuje.  Jest ich cztery - cztery zamknięte drzwi

Call_of_the_Sea_212.jpg

Na skrzyni znajdziemy trzy kartki. Także na nie klikamy - kamienne stworzenia, które się obracają, mosty smoki, gargulce i jakieś bazgroły.

Call_of_the_Sea_213.jpg

Teraz podchodzimy do jednego i drugiego postumentu i klikamy na przyciski, a uda się nam uwolnić kamienne dyski, które znajdą się przed wielkim kamiennym pięciokątem.

Call_of_the_Sea_214.jpg

Podchodzimy do niego i klikamy na jego środek. Norah dokona kolejnego wpisu. 

Call_of_the_Sea_215.jpg

Naszym zadaniem jest teraz otwieranie poszczególnym kamiennych drzwi z gwiazdozbiorami. Na razie mamy na dłoni jeden symbol, który teraz jest podświetlony na kamiennych dyskach, na jednym z przycisków. Naszym punktem od którego będziemy zaczynać jest oko z gwiazdą. Poszczególne układy na kamiennych dyskach, które otwierają kamienne drzwi, kierunek układu, będzie właśnie określany od tego punktu. 

Call_of_the_Sea_216.jpg

Podchodzimy do kamiennego dysku z lewej strony oka z gwiazdą i klikamy ów przycisk ze świecącym się symbolem - czwarty licząc od lewej. Na pięciokącie na środku pojawi się symbol, taki sam na jak dłoni Sarah. Podchodzimy do drugiego kamienia tym razem z prawej od oka z gwiazdą i znów na niego klikamy. Gra dokona zbliżenia, my zaś klikamy na symbol, jedyny świecący, taki sam na jak na dłoni Norah, czyli czwarty od lewej strony. Kamienne drzwi z lewej, otworzą się. 

Call_of_the_Sea_217.jpg

Call_of_the_Sea_218.jpg

Tak wygląda układ gdy stoimy przy gwieździe.

Call_of_the_Sea_219.jpg

Wchodzimy do otwartego właśnie pomieszczenia.

Call_of_the_Sea_220.jpg

Przyglądamy się najpierw kolejnemu malowidłu ściennemu - komnata tronowa.

Call_of_the_Sea_221.jpg

Teraz wchodzimy po kamiennych schodach na samą górę. Na dole widzimy jakąś lokację ze wspomnianymi już kamiennymi zwierzętami. Podchodzimy do kolejnego postumentu z rzeźbą, do której wkładamy dłoń. Na dłoni Norah pojawi się kolejny symbol. Wracamy na dół.

Call_of_the_Sea_222.jpg

Podchodzimy do kamiennych dysków, do drugiego z prawej od oka z gwiazdą i wyłączamy czwarty symbol licząc od lewej (czyli ten, który na ręce Norah pojawi się jako pierwszy). Podchodzimy do pierwszego od prawej od oko z gwiazdą kamiennego dysku i klikamy na piąty przycisk od lewej, ten z nowym symbolem. Podchodzimy do pierwszego lewego kamiennego dysku od oka z gwiazdą i klikamy piąty przycisk od lewej, ten z nowym symbolem.

Call_of_the_Sea_223.jpg

Call_of_the_Sea_224.jpg

Call_of_the_Sea_225.jpg

Drzwi za nami otworzą się. Tam wygląda symbol na pięciokącie gdy staniemy przy oku z gwiazdą.

Call_of_the_Sea_226.jpg

Wchodzimy w otwarte przejście. Na początek przyglądamy się kolejnemu malowidłu na ścianie.

Call_of_the_Sea_227.jpg

Wchodzimy na schody i wędrujemy na samą górę. W między czasie zobaczymy lokację z panelami oraz na samej górze widok na zewnątrz. Tu także znajduje się postument z rzeźbą, do którego wkładamy dłoń. Kolejny raz pojawi się wpis w dzienniku, kolejny symbol. Wracamy do sali z kamiennymi dyskami. 

Call_of_the_Sea_228.jpg

Tym razem podchodzimy do trzeciego kamiennego dysku z lewej od oka z gwiazdą. Wciskamy drugi przycisk od lewej, idziemy do kolejnego, następnego dysku w lewo, naciskamy czwarty przycisk licząc od lewej, idziemy do kolejnego z lewej i tym razem naciskamy drugi przycisk licząc od lewej (ten nowy symbol). 

Call_of_the_Sea_229.jpg

Call_of_the_Sea_230.jpg

Call_of_the_Sea_231.jpg

Kolejne drzwi się tworzą. Tak to wygląda jak staniemy przy oku z gwiazdą.

Call_of_the_Sea_232.jpg

Znajdziemy się w pomieszczeniu z kolejnym panelem, kolejnymi wrotami.

Norah będzie musiała wejść do wody.

Call_of_the_Sea_233.jpg

Zanim to zrobimy, podchodzimy do kolejnego malowidła ściennego i klikamy na nie (jest przy schodach).

Call_of_the_Sea_234.jpg

Podchodzimy zatem do portalu, klikamy na wgłębienie w kształcie dłoni. Znajdziemy się pod wodą. Płyniemy przed siebie, do przejście w murze, a potem na gorę, do portalu. Klikamy na wgłębienie w kształcie dłoni, a znów znajdziemy się na suchym ladzie, Norah znów będzie człowiekiem.

Call_of_the_Sea_235.jpg

Podchodzimy do kolejnego postumentu z głową zwierzaka, wkładamy dłoń, by znalazł się na niej nowy tatuaż, nowy symbol. Wracamy z powrotem do sali z kamiennymi dyskami. 

Call_of_the_Sea_236.jpg

Podchodzimy do kamiennego dysku znajdującego się przed nami, na przeciwko wyjścia (po prostu idziemy do przodu). Klikamy na czwarty przycisk licząc od lewej. Przechodzimy do kolejnego kamiennego dysku z lewej i naciskamy piąty przycisk z lewej. Przechodzimy do kolejnego kamiennego dysku z lewej i wciskamy piąty przycisk licząc od lewej (ten sam co poprzedni). Przechodzimy do drugiego z lewej kamiennego dysku (jeden omijamy) i wciskamy piąty przycisk z lewej. 

Call_of_the_Sea_237.jpg

Call_of_the_Sea_238.jpg

Call_of_the_Sea_239.jpg

Ostatnie drzwi się otworzą. Tak to wygląda jak staniemy na oku z gwiazdą.

Call_of_the_Sea_240.jpg

Wchodzimy w ostatnie drzwi i przechodzimy do przodu. Na początek przyglądamy się malowidłu ściennemu, ostatnie w grze.

Call_of_the_Sea_241.jpg

Znajdziemy się w pomieszczeniu z kamiennymi rzeźbami, którymi możemy manewrować za pomocą przycisków. Podnoszą on kamienne mosty, zanurzone w wodzie. Naszym zadaniem jest zbudowanie sobie drogi aż na drugą stronę. Zadanie jest kilku etapowe. Ponumerowałam przyciski od 1-4, licząc od lewej. Na początek klikamy na:

Call_of_the_Sea_242.jpg

3, 2, 1, 1, 1, 4

Call_of_the_Sea_243.jpg

Przechodzimy po moście, który właśnie stworzyliśmy do panelu przy białym postumencie ze zwierzakiem. Ten także ponumerowałam od 1-4. Naciskamy po kolei:

Call_of_the_Sea_244.jpg

1, 2, 3, 3, 3, 4

Call_of_the_Sea_245.jpg

W ten sposób zbudujemy kolejną część mostu. Wracamy do poprzedniego panelu. Naciskamy:

2, 4

Call_of_the_Sea_246.jpg

Przechodzimy po moście na lewą stronę. Znajdziemy tam ukryty przedmiot w lokacji - zdjęcie - Ojciec Dagon.

Call_of_the_Sea_247.jpg

Wracamy do panelu, z powrotem i tym razem naciskamy:

1, 1, 1, 4

Call_of_the_Sea_248.jpg

Teraz mamy zbudowane przejście do ostatniego postumentu z z figurką, do której możemy wkładać dłoń. Przechodzimy tam, wkładamy dłoń. Na dłoni pojawi się ostatni symbol. Norah zrobi też notatkę.

Call_of_the_Sea_249.jpg

Wracamy do pomieszczania z kamiennymi dyskami. W tym momencie gra niestety likwiduje mi wcześniejszy układ na pięciokącie (przynajmniej ja tak mam). Mam więc czyste pole. Ale układ wygląda następująco:

- Pierwszy po lewej kamienny dysk, od oka z gwiazda i piąty symbol z lewej;

- pierwszy z prawej kamienny dysk od oka z gwiazdą i czwarty symbol od lewej;

- drugi kamienny dysk z lewej od oka z gwiazdą - pierwszy symbol z lewej ;

- drugi kamienny dysk z prawej strony oka z gwiazdą i trzeci symbol od lewej.

Call_of_the_Sea_250.jpg

Call_of_the_Sea_251.jpg

Call_of_the_Sea_252.jpg

Call_of_the_Sea_253.jpg

Wejście do sanktuarium się otworzy. Tak to wygląda jak staniemy przy oku z gwiazdą.

Call_of_the_Sea_254.jpg

Wchodzimy do sanktuarium. Dotykamy czarnego lustra, lustra z mazią.

Norah będzie mieć wizje.

Zerkamy na napis na podłodze - Fhalgof'n. Teraz idziemy w lewo, po czym w ciemności znów w lewo.

Call_of_the_Sea_255.jpg

Na lewej ścianie znajduje się przejście.

Call_of_the_Sea_256.jpg

Idziemy po pojawiającym się kamiennym moście do przodu, słuchając co Norah ma do powiedzenia. Idziemy aż do momentu gdy Norah zobaczy krzesło, a na nim ... Harry'ego.

Call_of_the_Sea_257.jpg

Sięgamy po jego okulary, by przenieść się do domu.

Norah będzie wiedzieć, że Harry tak naprawdę nie odprawił rytuału. Wiedział, że nic to nie da. Sięgnie po pozytywkę leżąca na fotelu.

Call_of_the_Sea_258.jpg

Tu możemy zrobić zapis gry. Otwieramy drzwi. Jesteśmy teraz w czymś w rodzaju wizji, wędrujemy po schodach, po drodze oglądając pojawiając się obrazy, które są rozwinięciem fabularnym. W końcu dochodzimy do drzwi. Po chwili pojawią się dwie możliwości zakończenie gry, dwie drogi:

Pogódź się z losem i zostaw Harry'ego lub Odrzuć przeznaczenie i wróć do domu. 

Wybieramy jedną opcję

Pierwsze zakończenie -  pogodzenie się z losem 

Call_of_the_Sea_259.jpg

Klikamy na drzwi, zdjęcie znika, a my wchodzimy w ciemność. Norah uruchomi pozytywkę. Pojawi się kamienny most. Idziemy po nim do przodu. Po chwili znajdziemy się pod wodą. Wpływamy w portal. Po czym płyniemy do przodu, aż do zakończenia gry. Po napisach końcowych zobaczymy jeszcze animację, więc warto poczekać. 

Drugie zakończenie - Odrzuć przeznaczenie i wróć do domu

Call_of_the_Sea_262.jpg

Tym razem otwieramy prawe drzwi i po chwili znajdziemy się na plaży. Przechodzimy w stronę wody.

Norah wsiądzie na łódź, by z kapitanem podpłynąć do statku. Trzy dni spędzone na wyspie, zakończą się, a ona wróci do domu. Oglądamy napisy końce i słuchamy tej samej melodii, piosenki, z tym, że zdjęcie Norah wygląda nieco inaczej.

Po napisach końcowych znowu filmik. 

Call_of_the_Sea_261.jpg

Koniec.

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners