autor:agusia16
I tak Milda dotrze do domu dziadka.
Na początek wyciągamy ze skrzynki na listy kartę do biblioteki dziadka (grandfather's labrary ID) oraz pustą kartę (blank page). Zrywamy z drzewa jabłko (apple).
Klikamy na drzwi, a okaże się, że są otwarte. Wchodzimy zatem, ale w pomieszczeniu jest ciemno. Próbujemy włączyć światło, ale elektryczność nie działa. Otwieramy zatem skrzynkę bezpiecznikową za pomocą kluczy.
Zgodnie z karteczka na górze ustawiamy przełączniki (screen).
Wchodzimy do mieszkania.
Milda usłyszy dźwięk jakby ktoś rozbił szybę okienną.
Rozglądamy się po kuchni. Zabieramy szpadel (shovel). Zaglądamy do popielnika pieca znajdując zapalniczkę (lighter). Zaglądamy do szafki nad kuchnią, z której zabieramy dwie baterie (batteries) oraz pojemnik z naftą (kerosene). Bierzemy pustą kartę ze stołu oraz pustą kartkę z szafy (blank page). Z bojlera zabieramy dwa magnesy, jeden to magnes otwieracz do butelek (magnetic bottle opener i magnet). Kolejną kartę znajdziemy pod drzwiami z prawej, ale jej z pozycji kuchni nie zabierzemy jej. Zerkamy do szpary w podłodze, w której coś leży.
Wychodzimy na zewnątrz i spoglądamy na okno. Jest otwarte a szyba potłuczona. Wchodzimy do środka przez okno.
Wewnątrz odzywa się krótkofalówka, a właściwie mężczyzna po drugiej stronie. Podnosimy ją i rozmawiamy z mężczyzną.
Dowiemy się, że chce jakieś dokumenty.
Rozglądamy się po pokoju. Z szuflad zabieramy, z prawej kawałek sznura (string), zaś z lewej butelkę niewidzialnego atramentu (inviseble ink). Zabieramy wykrywacz metali (metal detector), który nie działa. Umieszczamy w nim baterie i już będzie działał. Z podartego materacu zabieramy kolejną pustą kartkę (blank page). Zaglądamy do torby z narzędziami, z której wyciągamy zepsute nożyce (broken shears) i nakrętkę (nut). Przestawiamy krzesło, które blokuje drzwi, i zabieramy ostatnią, piątą pustą kartę (blank page).
Do lampy oliwnej nalewamy nafty i zapalamy ją za pomocą zapalniczki. Nad zapaloną lampą, nad ogniem umieszczamy pięć pustych kartek papieru.
Umieszczamy trzy karki jedna na drugiej, aż Milda stwierdzi, że to wiadomość od dziadka. Czytamy ją.
To wiadomość dziadka do wnuczki, początek wyjaśnienie dlaczego nie było przy niej ojca i dziadka. Znajduje się tam także wiersz, który jest podpowiedzią do zagadki, jaka nas niedługo czeka. List ma także dopisek, że mamy szukać w dziurze w drzewie, w ogrodzie.
Wychodzimy do ogrodu, gdzie używamy wykrywacza metali na kawałku ogródka, na ziemi.
Zacznie pikać, co oznacza, że coś tam jest metalowego.
Używamy teraz szpadla na miejscu oznaczonym- marked spot. Milda znajdzie nakrętkę (bolt).
Wracamy do kuchni. Łączymy sznurek z magnesem otwieraczem i używamy na szparze w podłodze.
Mildzie uda się wydobyć nieco większą nakrętkę. Łączymy ją z tą wykopaną z ogródka, po czym wkręcamy do zepsutych nożyc, naprawiają je. Wychodzimy na zewnątrz, gdzie używamy nożyc na barszczu Sosnowskiego (Sosnowsky's Hogweed).
Teraz sięgamy do dziury w jabłoni, skąd Milda wydostanie drewniane pudełko puzzle (wooden puzzle) oraz stary list (old letter) napisany cyrylicą, stempel z roku 1989.
Przyglądamy się pudełku i zgodnie z listem ustawiami elementy od lewej:
- jeździec, korona, grób, skrzypce, król
Pudełko się otworzy. Znajdziemy kawałek papieru (paper sheet), który okażę się być starą notatką (old note). Przyglądamy się jej.
Milda sądzie, że jest napisana w języku polskim i że Joris będzie mógł pomóc.
Odezwie się telefon, nieznany numer. To ten sam mężczyzna, który chce dokumenty i będzie nam deptał po piętach, co zaraz zobaczymy w animacji. Milda uzna, że nic już tu nie zrobi.
Wsiadamy zatem do samochodu, by po chwili znaleźć się przed domem gdzie mieszka Joris.
Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit
Chicago
Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit
Litwa - mieszkanie Jorisa
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu