Berlin 2 - Secret Files: Tunguska, szczegółowy poradnik, solucja

lubiegrac poradniki Secret Files: Tunguska, szczegółowy poradnik, solucja Berlin 2 - Secret Files: Tunguska, szczegółowy poradnik, solucja



autor:agusia16

Berlin – Max

 
Gra przenosi się do Maxa, który czyta mail od swego przyjaciela, w którym to przyjaciel zdradza mu treść listu. Okazuje się, że nie był on pusty, a napisany atramentem sympatycznym. Ken Morangie może wiedzieć więcej. Gra ponownie wraca do Niny, do pociągu.
 

Pociąg

Nina

 
Nina trafia do przedziału więziennego. Tuż obok niej w klatce siedzi pies.
 
Patrzymy na kość w klatce. Zabieramy smycz. Zerkamy na plan karmienia, na pustą klatkę i na klapę na górze. Przechodzimy w prawo. Z lodówki zabieramy soczysty stek. Bierzemy też rurę od odkurzacza i wąż. Wkładamy soczysty stek do szklanego naczynia i umieszczamy w prawej klatce. Pies podchodzi i zajmuje się pojemnikiem. W ten sposób odwracamy jego uwagę. Zabieramy kość i ponownie przechodzimy do odkurzacza. Otwieramy klapę za pomocą kawałka kości. Zaglądamy i zabieramy torbę do odkurzacza. Oglądamy ją i znajdujemy spinkę do włosów i sierść zwierzaka. Rurą do odkurzacza rozbijamy szklaną klapę na dachu.
 
 Secret_Files_Tunguska_28.jpg
 
Łączymy smycz z rurą i mocujemy na klapie. Po smyczy wchodzimy na dach. Zabieramy smycz z rurą. Przechodzimy w prawo, do dwóch wystających z dachu rur. Do prawej wkładamy sierść. Używamy rury odkurzacza na wywietrznikach aby je połączyć - okno zostaje otwarte. Używamy smyczy z rurą na wywietrznikach i wchodzimy przez okno.
 
 Secret_Files_Tunguska_29.jpg
 
Przyglądamy się książkom, zabieramy wazon, zerkamy też na cokół. Przyglądamy się posągom, które można obracać. Ponownie zerkamy na biurko. Otwieramy szufladę za pomocą spinki do włosów. Otwieramy ją i znajdujemy jeszcze jeden posążek. Umieszczamy go tam, gdzie wcześniej stał wazon. Przyglądamy się obrazowi Lenina, zwracając uwagę, w którą stronę patrzy. Ustawiamy 4 posążki w taką samą stronę. Wszystkie muszą być zwrócone w lewą stronę. W ten sposób uruchamiamy sekretny mechanizm i drzwi się otwierają.
 
 Secret_Files_Tunguska_30.jpg
 
Wewnątrz widzimy dźwiękoszczelne ściany i krzesło tortur. Zabieramy z niego książkę. Spoglądamy na klapę na ścianie i na obraz z żaglowcem. Wracamy do przedziału i umieszczamy książkę o piratach na regale z prawej. Słyszymy dźwięk uruchomiania jakiegoś mechanizmu. Wracamy do ukrytego pomieszczenia i dostrzegamy wnękę w ścianie, ale nic w niej nie ma. Wracamy do przedziału. Zabieramy czaszkę ze szkieletu i przechodzimy do pomieszczania ze skrytką. Umieszczamy w niej czaszkę. Obraz otwiera się, ukazując sejf. Naszym zadaniem jest wyłączenie wszystkich świateł. Aby się to nam udało klikamy na:
 
- przycisk czwarty w rzędzie drugim;
- przycisk drugi i trzeci w rzędzie trzecim;
- przycisk drugi i pierwszy w rzędzie piątym.
 
 Secret_Files_Tunguska_31.jpg
 
Nina otwiera sejf i znajduje dokumenty, które czyta. Niestety zdarza się nieszczęśliwy wypadek i pociąg się wykoleja. Nasza bohaterka zaś trafia do szpitala.
 

Szpital 

 
Max
 
Na miejsce pod bramę szpitala przywozi Maxa Oleg. Chwilę ze sobą rozmawiają, ale dalej Max musi sobie radzić sam.
 
Zabieramy tekstylną torbę. Z krzewu obok przystanku zrywamy czerwone jagody. Spoglądamy na karetkę i poznajemy numer telefonu. Używamy interkomu, ale nie zostaniemy wpuszczeni na teren szpitala. Plamimy więc torbę za pomocą czerwonych jagód i używamy jej na Olegu, który obwiązuje sobie nią swojego kikuta.
 
 Secret_Files_Tunguska_32.jpg
 
Teraz używamy telefonu na Maxie, a ten dzwoni po karetkę.
 
Brama otwiera się, więc wykorzystujemy sytuację i Max wchodzi na teren szpitala. Trzeba odnaleźć Ninę.
 
Z kontenera zabieramy szczypce medyczne. Zaglądamy do pojemnika, zerkamy na cień na ziemi. Coś co go rzuca, powinno znajdować się blisko. Patrzymy na rurę i na lampę, w której ktoś ukrył klucz. Na lampie używamy szczypców medycznych i zabieramy klucz. Otwieramy drzwi za pomocą klucza i wchodzimy do środka.
 
 Secret_Files_Tunguska_33.jpg
 
Zerkamy na butelki z oznaczeniami chemicznymi. Patrzymy na dyktafon.
 
Max odsłucha nagrana na nim wiadomość, a w tym wypadku raport medyczny mówiący o pacjentach z ciężkimi problemami psychicznymi.
 
Oglądamy szafkę z aktami, w której Max odnajduje akta pacjenta o nazwisku Manuel Perez, który najprawdopodobniej wrócił z ekspedycji Wladimira Kalenkowa z ciężkimi zaburzeniami psychicznymi. Leczony był w tym szpitalu, później z polecenia pewniej pani doktor został przeniesiony na Kubę. Po przeczytaniu akt, z szafki zabieramy wiatraczek, a z półki butelkę z środkiem znieczulającym.
 
 Secret_Files_Tunguska_34.jpg
 
Przechodzimy do kolejnej sali. Trafiliśmy do prosektorium. Zabieramy stąd strzykawkę, skalpel, stetoskop i amoniak. Oglądamy aktywne w tej lokacji przedmioty. Szczególną uwagę poświęcamy zdjęciu rentgenowskiemu. Klikamy na drzwi, za którymi Max słyszy jakieś odgłosy. Używamy na drzwiach stetoskopu.
 
W ten sposób dowiadujemy się, że Nina przetrzymywana jest w jakimś wilgotnym pokoju na wyższych piętrach. Mężczyzna za tymi drzwiami zajęty jest oglądaniem meczu w telewizorze.
 
 Secret_Files_Tunguska_35.jpg
 
Wchodzimy do środka. Przyglądamy się uchylonym drzwiom, klinowi, strażnikowi, który ogląda telewizję. Zerkamy też na telewizor, na szafkę na której stoi talerz, na tablicę oraz schody prowadzące na górę.
 
 Secret_Files_Tunguska_36.jpg
 
Na razie nic tutaj nie zrobimy, więc wychodzimy na podwórze. Używamy stetoskopu na rurze.
 
Max pozna miejsce przetrzymywania Niny. Niestety nie będzie mógł ją obudzić.
 
Używamy więc na rurze amoniaku, a potem wentylatorka. Nina zostanie obudzona. Przestawiamy na Nine, klikając na jej zdjęciu w ekwipunku.
 
Nina
 
Zabieramy tkaninę z materaca i miskę stojąca na podłodze. Przyglądamy się szczurzej norze. Bierzemy mały kamień leżący przy tej właśnie dziurze. Przyglądamy się studzience, krzesłu i jego nodze. Zerkamy na ostrą krawędź w pęknięciu w murze, po czym używamy na nim tkaniny. W ten sposób otrzymujemy nitkę. Łączymy nitkę z kamieniem, otrzymując przewiązany kamień. Wkładamy kamień z nitką do studzienki. Od tej pory możemy wymieniać z Maxem kilka mniejszych przedmiotów. Przestawiamy na Maxa.
 
Max
 
Przekazujemy Ninie skalpel, klikając nim na rurę i przestawiamy ponownie na Ninę.
 
Nina
 
Skalpelem ucinamy nogę od krzesła. Używamy go również na materacu otrzymując w ten sposób piankę. Piankę i nogę od krzesła przekazujemy Maxowi, klikając tymi przedmiotami na studzienkę. Przestawimy na Maxa.
 
Max
 
Łączymy strzykawkę z nogą od krzesła, tworząc dmuchawkę. Tą zaś łączymy ze środkiem znieczulającym i mamy dmuchawkę z zatrutą strzykawką. Przechodzimy przez prosektorium i piwnice na zewnątrz, na podwórze, gdzie udajemy się w lewo, przed główne wejście do szpitala. Używamy szczypców na talerzu satelitarnym.
 
 Secret_Files_Tunguska_37.jpg
 
Widzimy jak facet wygląda przez okno, by nastroić talerz.
 
Wchodzimy zatem do budynku i do sali, w której siedział strażnik. Zabieramy klin trzymający drzwi, a one zatrzaskują się i strażnik zostaje uwięziony. Niestety zaczyna bardzo hałasować, zatem używamy na wizjerze w drzwiach dmuchawki z zatrutą strzykawką i uciszamy osobnika.
 
 Secret_Files_Tunguska_38.jpg
 
Przechodzimy w miejsce gdzie siedział i maczamy gąbkę w zupie serowej, w talerzu. Z tablicy zabieramy pinezki. Jedną z nich moczymy w środku usypiającym i przechodzimy na górę.
 
Tu widzimy drugiego strażnika, którego musimy się pozbyć.
 
Wracamy na dół i wychodzimy na podwórze. Dajemy Ninie nogę od krzesła i gąbkę zamoczoną w zupie. Przestawimy na Ninę.
 
Nina
 
Łączymy gąbkę zamoczoną w zupie z kawałkiem nitki. Miskę zaś z nogą od krzesła, po czym z pianką namoczoną w zupie serowej. Używamy całości na szczurzej norze.
 
 Secret_Files_Tunguska_39.jpg
 
Po chwili zabieramy miskę i zyskujemy szczura. Przekazujemy go Maxowi. Przestawiamy na Maxa.
 
Max
 
Wchodzimy do budynku szpitala i przechodzimy na górę, do drugiego strażnika. Używamy na nim szczura. Na krześle kładziemy pinezkę.
 
Max schowa się. Po chwili słyszymy krzyk siadającego na krześle strażnika.
 
Wracamy na górę i widzimy, że już śpi. Klikamy na niego i zabieramy klucze. Kluczem otwieramy drzwi celi Niny.
 
Dziewczyna jest wolna. Słyszymy jak wojsko ogłasza alarm poszukując Niny.
 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners